کد خبر 10893
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

بیاتی:

ایران در حال توسعه نیازمند آمار معتبر است

ایران در حال توسعه نیازمند آمار معتبر است

نماینده مردم تفرش در مجلس خواهان ارتقاء کیفیت کاربرد آمار در برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی‌ماه) و در تذکر شفاهی خود گفت: ۲۰ دی سالروز شهادت امیرکبیر است، از این رو ۲۰ دی به روز فراهان نام گرفته است و به مردم این منطقه این روز را تبریک می‌گویم.

وی تأکید کرد: آمار امروز در تصمیم‌گیری‌ها خلل ایجاد می کند، ایرانی که در حال توسعه است، آمار، پایه و اساس توسعه پایدار آن است از این رو باید کیفیت کاربرد آمار در برنامه ریزی ملی و منطقه‌ای ارتقاء پیدا کند. هدف از تشکیل مرکز آمار تولید داده‌ها است، ما به نظامی نیاز داریم که از متخصصین آمار برای تحلیل داده‌ها استفاده کند تا نتایج آمار معتبر و افراد در برابر آن مسئول باشند. انتظار می‌رود با ارائه هر گزارش آماری نظارت تخصصی نیز صورت گیرد.

نماینده مردم تفرش در مجلس ادامه داد: آخرین سرشماری جمعیتی در سال ۹۵ انجام شد که آمار آن سال با امسال تفاوت زیادی دارد و طبق قانون باید سال ۱۴۰۲ سرشماری جمعیتی تکرار شود و از دولت می‌خواهیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی برنامه‌ای برای حمایت از جذب سرمایه‌گذار ندارند و سرمایه‌گذار در پیچ و خم اداری گرفتار می‌شود، از دولت می‌خواهیم فرآیند جذب سرمایه‌گذار را تسهیل کند، نوسان قیمت ارز، افزایش قیمت روزانه کالا باعث عدم تمایل سرمایه‌گذاری شده است و متأسفانه سرمایه‌گذار سرمایه خود را به خارج از کشور می‌برد.

انتهای پیام دادم

کد خبر 10893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =