کد خبر 11032
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

عسکری در جریان نظارت میدانی اعضای کمیسیون کشاورزی از کنارک:

کم‌کاری در اجرای افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک _ چابهار مصداق ترک فعل است

کم‌کاری در اجرای افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک _ چابهار مصداق ترک فعل است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر کم کاری صورت گرفته آن را مصداق تر فعل می‌دانیم و هدف ما رفع مشکلات مردم بود و باید مسئولین مربوطه پاسخگو باشند زیرا تامین آب شرب حق طبیعی و اولیه مردم است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدجواد عسکری رئیس، رحمت الله نوروزی نایب رئیس، امیرقلی جعفری بروجنی رئیس کمیته آب کمیسیون و معین الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه ۳۰ دی ماه) در جریان نظارت میدانی خود از آب شیرین کن کنارک _ چابهار بازدید کردند. این آب شیرین‌کن آب شرب مورد نیاز کنارک و چابهار را تامین می‌کند که مقرر شده بود به واسطه مشکلات موجود ظرفیت آن تا ۲۵ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان بهمن ماه سال جاری افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش های ارایه شده در این نظارت میدانی به دلیل مشکل در تامین منابع اعتباری افزایش ظرفیت آب شرین‌کن کنارک _ چابهار انجام نشده و پیمانکار اجرای آن را منوط به دریافت تسهیلات کرده است. در حال حاضر ۱۱ کیلومتر از ۲۲ کیلومتر خط انتقال آن اجرا شده و ۱۱ کیلومتر دیگر متوقف مانده است.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی، گفت: مقرر شده بود اقدامات لازم برای اجرای طرح افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک _ چابهار به دلیل اهمیت آن سریعاً انجام شود، در نظارت میدانی قبلی از این طرح اعلام شد که نیازهای انجام آن هر چه سریع تر به کمیسیون اعلام شود تا آنها را پیگیری کنیم، به وزیر نیرو نیز اعلام کردیدم به دلیل شرایط بحرانی برنامه ریزی لازم‌ را انجام دهد.

نماینده مردن داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش های فعلی از وضعیت اجرای افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک _ چابهار نگران کننده است و پذیرفتی نیست، ادامه داد: اگر کم کاری صورت گرفته آن را مصداق تر فعل می‌دانیم و هدف ما رفع مشکلات مردم بود و باید مسئولین مربوطه پاسخگو باشند زیرا تامین آب شرب حق طبیعی و اولیه مردم است.

انتهای پیام

کد خبر 11032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =