کد خبر 11033
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

احمدی در گفتگو با نمایندگان ما مطرح کرد

ضرورت اقدام قاطعانه سازمان ملی استاندارد در ورود سوخت غیر مجاز

ضرورت اقدام قاطعانه سازمان ملی استاندارد در ورود سوخت غیر مجاز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: سازمان ملی استاندارد باید در راستای پیشگیری از تولید و توزیع و ورود سوخت‌های غیر مجاز و ناسالم از پالایشگاه‌های کشور عراق توسط سودجویان اقدامات لازم را انجام دهد.  

محمد رضا احمدی سنگری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان ما، گفت: سازمان ملی استاندارد باید در راستای پیشگیری از تولید و توزیع و ورود سوخت‌های غیر مجاز و ناسالم از پالایشگاه‌های کشور عراق توسط سودجویان اقدامات لازم را انجام دهد.  

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل بروز آلاینده‌های زیست محیطی در هوای کلانشهر ها و شهرهای صنعتی، سوخت‌های غیر استاندارد است، گفت: مصرف سوخت‌های غیر استاندارد در کشور در حالی است که بنابر ماده ۱۸ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶، وزارت نفت مکلف است حداکثر تا سه‌سال پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، سوخت تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید را مطابق با استاندارد ملی مصوب عرضه کند.  

عضو کمیسیون آموزش افزود: بر اساس این قانون سازمان مکلف است از تولید سوخت غیراستاندارد جلوگیری نماید. پس از مهلت موضوع این قانون، سازمان ملی استاندارد موظف شد از واردات سوخت فاقد استاندارد ملی جلوگیری به‌عمل آورد.  

نماینده مردم رشت و خمام ادامه داد: وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان موظفند گزارش عملکرد موضوع این ماده را هر شش‌ماه یک‌بار منتشر کنند.

وی با اشاره به ورود سوخت‌های غیر استاندارد توسط سودجویان از برخی مرزهای کشور از جمله سوخت غیراستاندارد مرجوعی عراق به افغانستان و توزیع آن در کشور تأکید کرد: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد نقش بزرگی در پیشگیری از توزیع سوخت غیراستاندارد در کشور دارد و انتظار می‌رود در این زمینه با قدرت بیشتری عمل کند.

احمدی مصرف بنزین و گازوییل را سوخت‌های عمده مصرفی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: بخش بزرگی از آلودگی هوای کشور در سوخت‌های غیر استاندارد در وسایط نقلیه و صنایع ریشه دارد و بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد باید در راستای پیشگیری از تولید و توزیع و به عبارتی ورود سوخت‌های غیر مجاز و ناسالم از پالایشگاه‌های کشور عراق توسط سودجویان اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

کد خبر 11033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =