کد خبر 11214
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

باقری در نطق میان دستور:

برجام امیدآفرین بود و هنوز هم می تواند باشد

برجام امیدآفرین بود و هنوز هم می تواند باشد

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام امیدآفرین بود و هنوز هم می تواند باشد، گفت: مجلس هم باید پشتیبان این اتفاق نظر باشد و مسیر احیای برجام را به سود مردم، کشور و نظام تسهیل کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) ضمن تبریک ایام رجب به همه مردم ایران اسلامی به خصوص مردم حوزه انتخابیه شهرستان بناب و روستای بناب، گفت: توهین به قرآن مجید توسط برخی از جحال مدرنیته را محکوم می‌کنیم و آنها باید بدانند که ۱۴۰۰ سال و اندی است که قرآن نورافشانی می‌کند و تمسک به این کتاب مقدس نجات، بخش بشریت است.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا بداند، سپاه، ایران است و ایران اسلامی، سپاه است. سپاه عزیز، عزیز همه ایرانیان است و هرگونه تصمیم اشتباه در خصوص سپاه عزیز عکس العمل همه ایرانیان عزیز را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم بناب در مجلس تاکید کرد: همکاران عزیز و نمایندگان ملت ایران اسلامی؛ کشور در شرایط خاصی قرار دارد، همه و مخصوصا ما نمایندگان این را می دانیم در چنین شرایطی لازم است به جای نمک پاشیدن بر زخم های همدیگر راهی برای بهبود اوضاع پیدا کنیم.

باقری تصریح کرد: سیاست یعنی کار کردن برای خیر عمومی و منفعت جمعی لذا امروز ما باید ببینیم خیر عمومی مردم ایران در چیست؟ در تشدید اختلافات و یا تلاش برای کم کردن فاصله و اختلافات و رسیدن به اتفاق نظر برای اقداماتی که باید انجام داد. نباید به دنبال سفت کردن اختلاف نظرها بود بلکه باید کوشید براساس اختلاف نظرها اقداماتی را انجام داد، در عین حال می‌دانیم کلید طلایی برای حل مشکلات کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت فضای بین المللی بر فضای داخلی ایران، گفت: به طور مشخص مسئله تحریم ها آثار نا خوشایندی بر اقتصاد کشور از یک سو و انتظارات تورمی مردم از سوی دیگر داشته است. فشارهای خارجی این حس را در مردم تقویت می‌کند که گرانی و تورم بیشتر خواهد شد فلذا برای کاهش ارزش دارایی های خود که برای آن زحمت کشیدند، به صورت طبیعی به سراغ کالاهای سرمایه ای می روند، در چنین شرایطی توصیه به اینکه مردم سکه و یا ارز و کالاهایی نظیر آن را نخرند، راهکار نیست چراکه آنها نسبت به این توصیه ها بی اعتماد شده اند.

باقری ادامه داد: در چنین شرایطی آرام نگه داشتن روابط سیاسی و اقتصادی با جهان یک ضرورت است، می‌خواهم در این مورد درباره احیای برجام تاکید کنم که می تواند اثر مثبتی بر آرامش بازار و اهالی کسب و کار داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: دوست داشته باشیم و یا نداشته باشیم برجام در سال‌های اخیر به دماسنج سیاست خارجی از نظر بسیاری از مردم تبدیل شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برجام امیدآفرین بود و هنوز هم می تواند باشد، ادامه داد: امیدآفرینی به اینکه تنش های غیر ضروری در سیاست خارجی وجود نخواهد داشت و چشم انداز آینده بهتر خواهد شد، می دانیم طرف مقابل زور می‌گویند و می دانیم در دنیا متفق سیاسی زیاد نداریم اما در گذشته نشان دادیم که اگر باهم باشیم و اراده مسلطی وجود داشته باشد، می توان از فشارهای روانی و سیاسی کاست و آنها را مدیریت کرد. باید قبول کنیم که نمی توانیم در سیاست خارجی و در حوزه های مختلف به صورت همزمان نگاه کنیم.

وی تاکید کرد: با همان منطقی که نظام در سالهای قبل به برجام رسید با همان منطق هم می‌تواند امروز برجام را احیا کند. اکنون قریب به ۲۰ سال از مطرح شدن موضوع هسته ای در ایران می گذرد و به صورت طبیعی هر موضوعی که ۲۰ سال در دستور کار سیاسی یک کشور باشد با انواع موضوعات دیگر پیوند می‌خورد و بر روی آن اثر می گذارد.

باقری ادامه داد: بی‌دلیل نیست که از نظر بخش قابل توجه ای از مردم، امروز گرانی های ارز و برخی موضوعات دیگر ربط مستقیم با برجام دارد. واقعیت کف خیابان وجامعه این است که اصناف، مصرف‌کننده و تولید کننده می گوید چنین رابطه ای وجود دارد و رفتار اقتصادی آن هم بر همین اساس است.

وی تاکید کرد: تغییر چنین وضعیتی مستلزم آن است که ابتدا فضای سیاست خارجی آرام شود و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که فشارهای خارجی افزایش پیدا نخواهد کرد؛ در چنین شرایطی است که می‌توان انتظارات اقتصادی را مدیریت کرد. متاسفانه افراط و تفریط در عالم سیاست هزینه‌های زیادی را بر مردم تحمیل کرده و می کند. مسائل ملی سیاست خارجی را نباید فدای رقابت های سیاسی داخلی کرد، باید دید نفع به مردم و نظام در چیست و به سمت آن حرکت کرد لذا امروز اجماع نظر وجود دارد که احیای برجام به نفع کشور است. بنابراین باید از این فرصت و اجتماع نظر حمایت کرد.

وی تاکید کرد: فعلاً زمان آن نیست که جریانات سیاسی دنبال محاسبه سود و زیان دقیق این مسئله برای خودشان باشند چرا که اگر فرصت را از دست برود همه ما زیاد می بینیم لذا مجلس هم باید پشتیبان این اتفاق نظر باشد و مسیر احیای برجام را به سود مردم، کشور و نظام تسهیل کند.

انتهای پیام

کد خبر 11214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =