کد خبر 11245
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

شریعتی:

مجموع مصوبات اقتصادی مجلس یازدهم از مجموع ۳ مجلس گذشته بالاتر است

مجموع مصوبات اقتصادی مجلس یازدهم از مجموع ۳ مجلس گذشته بالاتر است

در نشست علنی امروز مجلس، پس از اظهارات رحیمی جهان آبادی درخصوص اولویت های بررسی صحن علنی، جوکار و شریعتی به سخنان این نماینده واکنش نشان داده و مسائلی را درخصوص رعایت قانون و حفظ شأن مجلس مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رحیمی جهان آبادی درخصوص رسیدگی به مشکلات مردم به جای اصلاح این قانون گفت: رهبر معظم انقلاب در خردادماه نسبت به اصلاح سیاست های کلی انتخابات و اصلاح قانون تاکید داشتند؛ قانون فعلی دارای کاستی ها و نواقصی است و دستگاه ها پیشنهادات خود را در مورد آن ارائه کرده و گره ها و مشکلات به صورت کامل آسیب شناسی شده است.

وی ادامه داد: البته درست است که مجلس باید به مشکلات اقتصادی رسیدگی کند، اما جای بررسی این موضوع در کمیسیون اقتصادی است و باید حل مشکلات اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم و مابقی کمیسیون ها به کار خود بپردازند و هر کمیسیونی دنبال وظیفه کارشناسی خود باشد و برخی نباید برای رأی آوری تبلیغ کنند. می طلبد رئیس جلسه در مورد این مباحث به نمایندگان تذکر دهد.

همچنین مالک شریعتی نیاسر طی تذکری آیین نامه ای با استناد به مواد ۲۲ و ۱۰۹ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این مواد وقتی نماینده ای خارج از دستور صحبت می کند، باید مانع آن شد و حتی میکروفون او را قطع کرد. متاسفانه آقای رحیمی جهان آبادی خارج از موضوع صحبت کرد و در واقع نطق انتخاباتی کردند.

وی ادامه داد: در گذشته نیز در مجلس تذکرهایی را در این رابطه دادیم و اگر اجازه دهیم نمایندگان در زمان خود اخطار و تذکر دهند، نیازی نیست کسی در این گونه مواقع با دو دو کردن مخالفت خود را اعلام و علت این موضوع این است که در زمان مشخص به نماینده اجازه تذکر داده نمی شود؛ شأن مجلس باید رعایت شود، این نماینده نسبت به تمامی همکاران ما اتهام وارد کردند که به فکر مردم نیستند، در حالی که مجموع مصوبات اقتصادی به ویژه عدالت محور مجلس یازدهم از مجموع ۳ مجلس گذشته بالاتر است و دستور قبلی نیز در مورد طرح مالیات بر سوداگری بود و مباحث اقتصادی در کمیسیون های مربوطه در حال پیگیری است و هر کدام از کمیسیون ها سهمی دارند و نمی توانند به تمامی موضوعات بپردازند.

شریعتی یادآور شد: اگر همکار محترم دنبال مطالبات مردم بود، بهتر بود به دولت قبل و در مورد مشکلاتی که در رابطه ما با کشور ترکمنستان اتفاق افتاد و امروز اثر آن را در تربت جام حوزه انتخابیه ایشان می بینیم و مردم در رابطه با گاز به مشکل مواجه شده اند، تذکر داده و پیگیری می کردند و باید در آن زمان به وزیر امور خارجه وقت تذکر می دادند که امروز شاهد درد و رنج مردم حوزه انتخابیه شان نباشند، البته اگر به دنبال نظر مردم هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: چرا دولت قبل نسبت به ساخت پالایشگاه و نیروگاه اقدام نکرد؟ و چرا مسکن و طرح های اقتصادی را دنبال نکرد؟ آیا به دولت دوازدهم تذکر داده شد که امروز در مورد مباحث اقتصادی تذکر می دهند؟ تمامی تصمیمات دولت قبل که این نماینده مدافع آن بود، خلاف تدبیر و امید بود و شاخص امید در پایان دولت گذشته به زیر ۱۰ درصد رسید و ما تمام اقدامات را از زیر صفر شروع کردیم و اگر دولت نجابت می کند و حرفی نمی زند، باید حواسمان باشد که چه اتفاقاتی را رقم می زنیم؛ اگر می خواهیم سیاسی صحبت کنیم بهتر است در زمان مناسب نطق انتخاباتی داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 11245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =