کد خبر 11296
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

رسولی نژاد در نطق میان دستور خبر داد

احتمال وجود تبانی و فساد در نحوه واگذاری برخی از موقوفات مهم

احتمال وجود تبانی و فساد در نحوه واگذاری  برخی از موقوفات مهم

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: از سازمان بازرسی و بازرسی ریاست جمهوری درخواست دارم در نحوه واگذاری موقوفه سرخه پلنگان و برخی از موقوفات بسیار مهم ورود کنند زیرا احتمال تبانی و فساد وجود دارد و اهالی شهرها و روستاهای شهرستان دماوند از عملکرد سازمان اوقاف به شدت ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس  شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست امروز (سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه) گفت: اخیرا یک شرکت با مشخصات معلوم با حمایت برخی از مقامات ملی و استانی سابق و فعلی و همراهی برخی از ادارات شهرستانی اقدام به ساخت یک شهرک گران قیمت برای مرفحان بی درد در حساس ترین و حیاتی ترین نقطه شهرستان دماوند و در ارتفاعات مشرف به چشمه تاریخی و بسیار مهم یعنی چشمه اعلاء نموده است.

وی ادامه داد: چشمه مذکور بخشی از آب آشامیدنی و زراعی شهرستان را تامین می‌کند و این منطقه ریه شهر دماوند است. صاحبان قدرت و ثروت چه اصراری دارند که این منبع آبی، طبیعی و زیست محیطی را از بین ببرند. گفته شده سال ۱۳۴۱ هزار متر مربع مجوز ساخت گرفته اند تا بیش از هزار ویلای گران قیمت بسازند. در ضمن گفته می‌شود با همراهی یکی از مقامات وزارت راه و شهرسازی دولت آقای رئیسی۳۰ هکتار دیگر به این شرکت زمین واگذار شده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس عنوان کرد: اگر به نام گردشگری قصد شهرک سازی دارید در جنوب شهرستان دماوند اقدام کنید نه شمال شهر که منبع آب و هوای سالم این شهرستان و شهر است. در کل استان تهران تنها شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه هوای پاک دارند آن را نیز قصد دارید از مردم دو شهرستان بگیرید؟.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، گفت: زمانی که مسئولیت ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشتید در اواخر سال ۱۳۹۹ به شهر دماوند آمدید البته بدون حضور نماینده مردم و در خصوص شهرک آویشن که در شمال شهر دماوند برای صاحبان ثروت در  دست ساخت است و زمین های باقی مانده آن قطعه بندی شده و با قیمت بالایی به فروش می‌رسد دستور برخورد دادید. مشکل شهرک آویشن نه تنها در دولت شما برطرف نشد بلکه مشکل بزرگتری برای شهر دماوند ایجاد شده است.

رسولی نژاد ادامه داد: دماوند نیاز توسعه گردشگری دارد اما نه در ارتفاعات چشمه اعلاء که یک برند ملی و بلکه جهانی همانند قله دماوند است.  شهرستان دماوند و پنج شهر و ۷۰ روستای آن مشکل آب آشامیدنی وجود دارد و احتمالا در سال آینده با مشکل بحران آب مواجه هستیم با این حال قصد دارید یکی از منابع اصلی آب آشامیدنی و کشاورزی شهرستان را آلوده و از بین ببرید.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرفداران محیط زیست در کشور، استان و شهرستان ورود کنند، مردم شریف شهرستان دماوند آگاه باشند که چه فاجعه بزرگی رخ می‌دهد. دادستان شهرستان به موضوع ورود و قاطعانه  برخورد کرده است.

وی ضمن تشکر از دادستان شهرستان دماوند از رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی رئیس جمهور و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در خواست دارم به مسئله مذکور ورود کنند، ادامه داد: ضمن گلایه شدید از عملکرد رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از سازمان بازرسی و بازرسی ریاست جمهوری درخواست دارم در نحوه واگذاری موقوفه سرخه پلنگان و برخی از موقوفات بسیار مهم ورود کنند. احتمال تبانی و فساد وجود دارد و اهالی شهرها و روستاهای شهرستان دماوند از عملکرد سازمان اوقاف به شدت ناراضی هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: استان تهران مشکلات بسیاری دارد. در شرق شرق استان تهران اوضاع خوبی نداریم و نگرانیم. آب کشاورزی وضعیت نامناساب راه های بین المللی، اصلی، بین استانی، فرعی، روستایی و عشایری حمل و نقل، آلودگی هوا، ترافیک، مهاجرت از سایر  استان‌ها، مسکن مهر، بودجه پایین عمرانی دارد. استان  تهران در این زمینه در رده ۳۱ کشور قرار دارد. به شمال این شهر نگاه نکنید در جنوب شهر و شهرک های اطراف و روستا مشکلات بسیاری وجود دارد.

رسولی نژاد خطاب به رئیس جمهور و وزیر  کشور، گفت: در خصوص اتفاقات سه ماه اخیر استان تذکر دادماما توجهی نکردید. در استان تهران با این میزان مشکلات نیازمند استاندار، خلاق، پر تلاش، مبتکر، توانمند و خستگی ناپذیر داریم،  استاندار باید به کل استان با یک چشم نگاه کنید. به استاندار بگوید اکنون برای تبلیغات انتخاباتی زود است و ۱۳ ماه به انتخابات باقی مانده و کشور مشکلات از جمله دلار ۴۵ هزار تومانی، سکه، گرانی لجام گسیخته، درماندگی خانواده ها از تهیه جهیزیه، بی برنامگی، سرگردانی، ناکارآمدی و عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت، قیمت بالای اجاره، ودیه، خرید مسکن، بیکاری جوانان و آمار پایین ازدواج، تورم و نگرانی از تعطیلی تعداد قابل توجهی از کارخانه جات از جمله این موارد است.

انتهای پیام

کد خبر 11296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =