کد خبر 11352
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

بدری در گفتگو با نمایندگان ما:

طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن به زودی در مجلس بررسی می‌شود

طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن به زودی در مجلس بررسی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن، گفت: این طرح به زودی در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن، اظهار داشت: جزئیات این طرح در حال بررسی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی است و به دنبال آن هستیم که زودتر بررسی این طرح را به اتمام برسانیم تا پیش از نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات و داغ شدن بازار اجاره بها در صحن مجلس بررسی شده و تصویب شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس بر نرخ گذاری مسکن و اجاره بها حساس است و باید جلوی نرخ گذاری های سلیقه ای گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ مسکن بیش ازحد متعارف‌ افزایش یافته است و کمیسیون عمران مجلس به صورت جدی پیگیری خواهد کرد که این وضعیت به ویژه وضعیت اجاره‌بها سامان‌دهی شود.

وی ادامه داد:  ما در این طرح شیوه تعیین حق الزحمه مشاوران املاک را مشخص کردیم، چرا که در حال حاضر تعرفه مشاوران املاک درصدی از قیمت مسکن است و به همین دلیل مشاوران برای دریافت سود بیشتر، به افزایش قیمت خانه‌ها دامن می‌زنند.

بدری تاکید کرد: علاوه بر این ما سازوکاری را برای تعیین افزایش سالانه اجاره بهای مسکن در نظر خواهیم گرفت تا اجاره مسکن ضابطه مند شود.

انتهای پیام

کد خبر 11352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =