کد خبر 11381
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

مرحبا در گفتگو با نمایندگان ما:

آیین‌نامه اجرایی مولدسازی باید شفاف باشد/ مجلس باید نظارت کند

آیین‌نامه اجرایی مولدسازی باید شفاف باشد/ مجلس باید نظارت کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت باید شفاف و مشخص باشد و حتما مجلس هم باید بر این موضوع نظارت کند.

غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره مولدسازی دارایی‌های دولت، گفت: بسیاری از بنگاه‌هایی که در اختیار دولت است، از چرخه اقتصادی خارج و راکد شده است که باید مولدسازی شود.

وی ادامه داد: این دارایی‌ها باید وارد چرخه اقتصاد شود و دولت هر چه بیشتر از بنگاه‌داری خارج شود و از شکل رقیب برای بخش خصوصی فاصله پیدا کند، بهتر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما تجربه خوبی در خصوصی سازی و واگذاری بر مبنای اصل ۴۴ نداریم، چرا که بسیاری از کارخانجات یا به ثمن بخس یا به افراد فاقد اهلیت واگذار شدند یا بعد از واگذاری تعطیل شدند و به آن هدفی که طراحی شده بود، نرسیدند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر یک هیئتی برای مولدسازی دارایی‌های دولت مشخص شده است که باید این هیئت از حالت تصمیم‌گیری فردی خارج شود و هر فرد، گروه و مجموعه‌ای که می‌خواهد در چنین موضوع مهمی و گسترده ای که جذابیت‌های مالی فراوانی هم دارد تصمیم گیری کند، حتماً باید تحت نظارت کافی از جانب مجلس و دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کشور باشد.

مرحبا با اشاره به اینکه هنوز ابهامات بسیاری در مورد هیئت مولدسازی دارایی‌های دولت وجود دارد، گفت: مجلس قطعاً پرسشگر و مطالبه گر خواهد بود، چرا که باید این ابهامات برطرف شود.

وی تاکید کرد: آئین نامه‌های این هیئت باید شفاف و مشخص باشد و فرایند گزارش گیری و دستوردهی در این هیئت هم باید مشخص باشد تا این هیئت تحت تأثیر قرار نگیرد و بتواند به صورت مستقل کار خود را به شکل حرفه ای انجام دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید نظارت‌هایی بر این هیئت وجود داشته باشد، چرا که هر گونه عدم شفافیت یا کار کردن پشت درهای بسته به یکسری شایعات دامن می‌زند.

انتهای پیام

کد خبر 11381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =