کد خبر 11517
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

بابایی کارنامی:

بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه‌ای بسیار سنگین و غیر شفاف است

بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه‌ای بسیار سنگین و غیر شفاف است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: اگرچه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در بخش درآمدی پیشرفت هایی داشته اما در بخش هزینه ای از این ها بسیار سنگین و غیر شفاف است.

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در بخش درآمدی رشد و پیشرفت داشته و درآمدهای آن واقعی تر از لایحه بودجه سال های قبل است اما در بخش هزینه ای با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود :مشاهده هزینه های سنگین تحمیل شده به بودجه سال آینده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هستیم مضاف بر اینکه بخش هزینه ای لایحه بودجه غیرشفاف نیز هست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت؛ یکی از اشکالات لایحه بودجه سال آینده این است که در مواردی که برای اعتبارات احکام وجود داشته به جای اینکه برج به احکام تصویب و تعیین شده تخصیص یابد در زیرمجموعه اعتبارات وزارت خانه ها تعریف شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار احکام بودجه به زیر مجموعه وزارت خانه ها باعث ایجاد رانت در این حوزه می شود و مشاهده فساد و رانت خواهیم بود.

وی افزود:سنگینی بخش هزینه ها غیر شفاف بودن جزء ایرادات لایحه بودجه سال آینده است که این غیر شفاف بودن نظارت بر اجرای قانون در این زمینه را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 11517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =