کد خبر 11566
۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

معاونت نظارت گزارش موارد ارسالی تحقیق و تفحص به دستگاه قضا را به مجلس ارائه کند

معاونت نظارت گزارش موارد ارسالی تحقیق و تفحص به دستگاه قضا را به مجلس ارائه کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا درباره ایجاد یک تیم کارشناسی برای بررسی تحقیق و تفحص های مجلس گفت: به جای تیم کارشناسی برای تفحص ها، آیین‌نامه فرآیند دیگر را مشخص کرده است با این حال بنده از معاونت نظارت می‌خواهم گزارش تحقیق و تفحص هایی که به دستگاه قضا ارسال شده را به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، دوم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم ۵ نفر از نمایندگان مجلس گفت: بر اساس تحریمی که شب گذشته انجام شد ۵ نفر از نمایندگان مجلس، آقایان امیرآبادی، نادری، سیدنظام‌الدین موسوی، جلالی و بنده مورد خطاب قرار گرفتیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه می‌دانند اروپاییان جیره‌خوار آمریکایی‌ها هستند.

وی در ادامه در ابیاتی سروده خود، در واکنش به اعمال این تحریم‌ها گفت:

چون جهان را ز حرف حق بینند/ حربه‌شان این میانه تحریم است

گفته بودند کار نادری زار است/ بعد از آن بخت ما نگون‌سار است

غافل از آن که مسلمانیم/ هر چه کردند، کشک می‌دانیم

زنده هستیم چون ولی با ماست/ سایه مرتضی علی با ماست

دشمن دون اگرچه مکار است/ ملت ما همیشه بیدار است

دلخوش در ادامه طی تذکری بر اساس ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس که به موضوع تحقیق و تفحص های مجلس اشاره دارد، بیان کرد: در دوره گذشته مجلس برآوردمان این بود که یک دهم از تحقیق و تفحص ها به نتیجه نرسیده است، از این رو بنده درخواست دارم هیأت رئیسه مجلس یک تیمی را ایجاد کرده تا تحقیق و تفحص های مجلس را به صورت کارشناسی بررسی کند تا این تحقیق و تفحص های روی زمین نماند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه درباره موضوع و مشکلات در بخش کود شیمیایی و آب کشاورزی ادامه داد: ما در این بخش مسائلی را اعلام کردیم و با وزیر جلساتی داشتیم و تذکر دادیم، لذا درخواست داریم تا شما (هیأت رئیسه) زحمت بکشید تا این مشکل حل شود و مشکلی برای کشاورزان در فصل کشاورزی به وجود نیاید.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: به جای تیم کارشناسی برای تفحص ها، آیین‌نامه فرآیند دیگر را مشخص کرده است.

وی با اشاره به ماده (۲۰۴) مکرر در آیین‌نامه ادامه داد: این ماده تأکید دارد نظارت مجلس ملزم به پیگیری اداری است، یعنی معاونت نظارت مجلس بعد از ارسال تحقیق و تفحص های مجلس به قوه قضائیه باید به صورت اداری این موضوعات را پیگیری کند لذا درخواست می‌کنم معاونت نظارت گزارش تحقیق و تفحص هایی که به دستگاه قضا ارسال شده را به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام

کد خبر 11566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =