کد خبر 11650
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

دستغیب در نشست با وزیر نفت و معاونان این وزارتخانه:

شفافیت و انضباط مالی در گرو هماهنگی مدیران جهادی با دیوان محاسبات است

شفافیت و انضباط مالی در گرو هماهنگی مدیران جهادی با دیوان محاسبات است

نشست مشترک دیوان محاسبات کشور و وزارت نفت با حضور رئیس کل دیوان محاسبات، وزیر نفت و معاونان و مدیران این دو دستگاه، برگزار شد.

به گزارش نمایندگان ما، به نقل از دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی در این نشست، با بیان اینکه هماهنگی و همراهی دستگاه های مختلف با دیوان محاسبات کشور، علاوه بر تحقق شفافیت بیشتر، انضباط مالی را نیز به دنبال خواهد داشت، گفت: تلاش بنده و همکارانم در این دستگاه نظارتی، بر کاهش تعداد پرونده ها و محاکم متمرکز است؛ لذا کار ویژه دیوان محاسبات، تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه ای است که به وسیله آن، از مدیران کشور صیانت شود.

وی با بیان اینکه قانون گرایی، شفافیت و انضباط مالی در گرو هماهنگی و همراهی مدیران جهادی با دیوان محاسبات است، افزود: در روند گزارش دهی ها، ابتدا باید مشخص شود که ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی تا چه میزان است و سپس عملکرد آن مجموعه بررسی شود، چون تا زمانی که معیار مشخصی برای سنجش بهره وری وجود نداشته باشد، قضاوت صحیح و منصفانه در این خصوص امکان پذیر نخواهد بود.

دستغیب اظهار داشت: شفافیت در سه حوزه «تولید»، «فروش» و «صادرات» و همچنین مشخص شدن سهم بخش خصوصی واقعی و توجه ویژه به موضوع حسابرسی قیمت تمام شده در صنعت نفت و گاز، از مهمترین مواردی است که دیوان محاسبات به دقت آنها را دنبال می کند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با یادآوری اقدامات خوب وزارت نفت در عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حیطه میادین مشترک با کشورهای همسایه، تاکید کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا خدمت رسانی در وزارت نفت، مطلوب تر از گذشته صورت بگیرد.

جواد اوجی وزیر نفت نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد و اقدامات وزارت نفت ارائه داد و بر لزوم هم افزایی هر چه بیشتر میان دو دستگاه برای خدمت رسانی بهتر به مردم تاکید کرد.

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: کمک به مدیران دستگاه های اجرایی بالاخص صنعت نفت و گاز، از جمله رویکردهای دیوان محاسبات است تا به این واسطه، ضمن صیانت، از بروز تخلفات احتمالی پیشگیری کنیم.

در این جلسه همچنین معاونان دیوان محاسبات کشور و وزارت نفت ضمن گفت و گو در خصوص موضوعات مختلف، تشکیل کمیته ویژه میان دو دستگاه برای بررسی راهکارها در جهت بهبود فرایند نظارت اثربخش را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام

کد خبر 11650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =