کد خبر 11676
۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳

جلال زاده:

تصمیمات اتحادیه اروپا در قبال ایران رویکرد سیاسی دارد

تصمیمات اتحادیه اروپا در قبال ایران رویکرد سیاسی دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران گفت: تصمیمات اتحادیه اروپا در قبال ایران منطبق بر واقعیت نبوده و رویکرد سیاسی دارد.

به گزارش نمایندگان ما، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با هانس ادو موتسل سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران، (چهارشنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۱)   دیدار و گفتگو کرد.

جلال‌زاده در ابتدای این دیدار، با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران در دوران انقلاب، روزهای تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرده اند، روزهای تلخ آن، مربوط به دخالت¬های کشورهای خارجی در امور داخلی کشور بوده است و روزهای شیرین، زمانی بود که از این تلخی ها، عبور کردند.

وی بر مواضع مثبت و خیرخواهانه کشورمان در منطقه تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی، از کمک به همسایگان خود دریغ نکرده و در بحرانی ترین روزها، از اولین یاری دهندگان به کشورهای همسایه بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه، ضمن انتقاد از مواضع اتحادیه اروپا، با بیان اینکه تصمیمات این اتحادیه در قبال ایران منطبق بر واقعیت نبوده و رویکرد سیاسی دارد، تأکید کرد: در تحولات اخیر ایران، تعداد زیادی از نیروهای انتظامی، توسط اغتشاشگران به شهادت رسیدند که این امر در هیچ جای دنیا دیده نشده است. در صورتی که در هر کشور دیگری اگر امنیت آن با خطر مواجه شود، پلیس برای حفظ آرامش و امنیت عمومی برخورد قهرآمیز خواهد داشت که نمونه های آن را در غرب دیده ایم.

جلال زاده در پایان این دیدار، با اشاره به رویکرد غیرسازنده اروپا در موضوع برجام، گفت: پس از خروج ترامپ از برجام با اعتماد به اروپا، مذاکرات را ادامه دادیم ولی اروپا نیز به وعده خود پایبند نماند.

وی در این راستا افزود: وضعیت کنونی برجام حاصل بدعهدی آمریکا و اروپا در قبال تعهدات شان است.

هانس ادو موتسل سفیر آلمان در تهران نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اصل حاکمیت مستقل همه کشورها، خاطر نشان کرد: باتوجه به پیشرفت فناوری در حوزه رسانه، تمام رویدادها و تحولات جهان، مورد رصد مردم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه، بر اهمیت مذاکرات هسته ای تاکید کرد و افزود: در مذاکرات دوجانبه، باید بین دو طرف توافق نسبی وجود داشته باشد و امیدواریم با این رویکرد، مذاکرات سازنده ای صورت گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 11676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =