کد خبر 11822
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

قالیباف:

دولت ملزم شد در صورت افزایش درآمد دولت در سال آینده متمم بودجه را ارائه کند

دولت ملزم شد در صورت افزایش درآمد دولت در سال آینده متمم بودجه را ارائه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر برای دولت درآمدی بیش از درآمد این قانون بود، دولت مکلف است در هر مقطعی اصلاحیه بودجه ارائه کند وگرنه متمم بودجه ارائه دهد.

به گزارش نمایندگان ما،مجتبی رضا خواه  در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 10 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، طی تذکری شفاهی گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز از زمانی که دولت لایحه را آورده میزان درآمدها نیز تغییر کرده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: نرخ ارز از سوی دولت 23 هزار تومان پیش‌بینی شده و اکنون آنچه تصویب شده دو درصد کمتر از نرخ متوسط فروخته شود، تفاوت 300 هزار میلیارد تومانی تقریباً در درآمدهای دولت ایجاد شده است.  

وی ادامه داد: از طرفی در جلسه غیرعلنی در خصوص تدابیر دولت برای کاهش نرخ ارز صحبت شد تا تصمیم‌گیری صورت گیرد و مردم نیز انتظار دارند کاهش نرخ ارز را مشاهده کنند؛ در این میان چون افزایش نرخ ارز موجب افزایش درآمدهای دولت می‌شود، این شائبه پیش آمده که دولت خودش علاقه مند به افزایش نرخ ارز است.  

رضاخواه بیان کرد: ما عنوان می‌کنیم دشمن درصدد طراحی افزایش نرخ ارز است، لذا چرا مردم باید هزینه بدهند؛ اگر افزایش قیمت ارز باعث افزایش درآمدهای دولت می‌شود چرا هزینه‌اش را دولت باید بدهد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اگر افزایش قیمت ارز موجب افزایش هزینه معیشت مردم شود، در قسمت هزینه‌ای برای در نظر گرفتن تأمین کالاهای اساسی باید تصمیم‌گیری شود تا این شائبه رقم نخورد، دولت به دنبال افزایش ارز است و اگر دشمن کاری می‌کند هزینه‌اش را مردم بدهند. مردم نگران هستند و اعتقاد دارند افزایش قیمت نرخ ارز موجب افزایش درآمد دولت می‌شود لذا باید برای مردم شفاف کرد مجلس به دنبال این خواهد بود که اگر درآمدی افزوده خواهد شد به جیب مردم خواهد رفت.

محمد باقر قالیباف در رابطه با تذکر نماینده مردم تهران گفت: ما سقف بودجه را نباید افزایش دهیم و این روشن و قطعی است. در همین قانون بودجه، اصلاحات بودجه نیز گذاشته شده، لذا بودجه را تصویب خواهیم کرد و اگر برای دولت درآمدی بیش از درآمد این قانون بود، دولت مکلف است در هر مقطعی اصلاحیه بودجه ارائه کند وگرنه متمم بودجه ارائه دهد. اصلاحیه برای کسر بودجه و متمم بودجه برای افزایش درآمد است، لذا هر آنچه تصویب می‌کنیم در سقف لایحه بودجه فعلی است.

انتهای پیام

کد خبر 11822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =