کد خبر 11816
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

توافق مجلس و دولت برای ارائه لایحه جدید برای دائمی کردن برخی از قوانین

توافق مجلس و دولت برای ارائه لایحه جدید برای دائمی کردن برخی از قوانین

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده کرمان در خصوص اینکه مالیات بر خانه‌های لوکس نیازمند احکام دائمی است، از توافق مجلس و دولت برای ارائه لایحه جدید برای دائمی کردن برخی از قوانین خبر داد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل (۳) و (۴۰) گفت: ما در خصوص پیشنهاد آقای سلیمی درباره مالیات خانه‌های لوکس تصمیمی که ‌می‌گیریم دارای اشکال است چه در زمان بررسی در تلفیق و چه در زمان بررسی در صحن موارد بیان شد که نشان می‌دهد احکام اینچنینی نیازمند قانون دائمی است.   

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در بودجه سالانه حکمی را برای یک سال به تصویب می‌رسانیم لذا در خصوص مسائل اینچنینی با توجه به اینکه آثار و تبعات آن برای سال‌های آینده نیز وجود دارد، نیاز است که احکام دائمی برای آنها ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، نتیجه آثار تورمی ناشی از سیاست‌های اشتباه ارزی چه در دولت فعلی و چه در دولت قبل باعث شده است که دارایی مردم دارای تغییرات شود و با توجه به این تغییراتی که حاصل شده است خواهان این هستیم که آنها را مشمول مالیات کنیم.

پورابراهیمی بیان کرد: این نکته دارای اشکال نیست اما لازم است که این موارد در احکام دائمی مطرح شود تا مسائل آن به طور همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد و ارزش‌گذاری‌های آن بیان شود تا کسی که باید مالیات بدهد، با کسی که نباید مالیات دهد نیز امکان تفکیک وجود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ما باید درست تصمیم‌گیری کنیم اینکه بخواهیم با یک حکم سالیانه، حکمی که باید دائمی باشد را اصلاح کنیم این درست نیست. در خصوص پیشنهاد اینکه از خانه‌هایی که مجوز ندارند نیز مالیات اخذ شود، به نوعی با اخذ مالیات با آنها مشروعیت قانونی می‌دهیم که این درست نیست و مجلس با آن مخالف است که به طور قطع برای کشور ایجاد هزینه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در خصوص خانه‌های لوکس متنی که کمیسیون تلفیق ارائه کرده است نیز متن کامل و جامعی نیست و نیازمند بازنگری می‌باشد بنابراین لازم است که این موارد به خصوص قانون دائمی مطرح شود و نشود که از طریق قوانین سالیانه، قوانین دائمی تعیین کنیم.

پورابراهیمی بیان کرد: قانون مالیات‌ها، قانون دائمی است و باید به روز شود و لازم است که از روش غلط در مجلس دوری شود.

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار گفت: ما در خصوص دائمی کردن برخی قوانین معتقدیم که اگر به این صورت باشد به طور قطع بهتر است اما در این خصوص، یک تصمیم و توافقی بین دولت و مجلس صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و مجلس در خصوص احکام دائمی و احکام یک ساله بحث کرده اند، حال این موارد از هم تفکیک شده اند و بنا شد آنهایی که احکام دائمی هستند، دولت در یک جا به صورت لایحه به مجلس بدهد و تحت عنوان تنظیم الحاق این کار صورت گیرد.

وی افزود: بنابراین اگر بحث مالیات خانه‌های لوکس به این شکل به تصویب برسد، نهایتاً این موارد به صورت الحاق در لایحه دولت برای دائمی کردن بخشی از احکام بودجه ذکر خواهد شد که با توجه به اینکه تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شده و دولت لایحه را به مجلس خواهد داد طبیعتا این جنس تصمیمات در آنجا ذکر شده و دائمی خواهد شد. 

انتهای ۶

کد خبر 11816

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =