کد خبر 11824
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

در صحن مجلس؛

موافقت نمایندگان با اختصاص اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای گازرسانی مناطق محروم و صعب العبور

موافقت نمایندگان با اختصاص اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای گازرسانی مناطق محروم و صعب العبور

نمایندگان مجلس با اختصاص چهار همت سهم گازرسانی به روستاها و مناطق کوهستانی سردسیر و صعب‌العبور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 10 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (د) تبصره (1) ماده واحده این لایحه با 144 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد عبدالله ایزدپناه موافقت کردند.

در بند (د) تبصره (1) ماده واحده این لایحه آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است از محل سهم چهارده و نیم‌درصد (14/5%) شرکت مذکور تا میزان چهل هزار میلیارد(40.000.000.000.000) ریال بعد از هرمزگان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز با اولویت روستاها و مناطق در حاشیه و محاط در جنگل‌ها و مناطق بحرانی که از لحاظ گازرسانی پایین‌تر از حد متوسط کشوری هستند و روستاهای واقع در مناطق کوهستانی سردسیر و صعب‌العبور حداقل چهار برابر سرانه و گازکشی اقدامات لازم را به‌عمل آورد. شرکت مذکور موظف به گازرسانی تا درب مدارس و مساجد روستایی است. وزارت نفت مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر سه‌ماه یک‌بار به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور ارائه دهد.

همچنین نمایندگان با بند (هـ) تبصره (1) ماده واحده این لایحه نیز با 166 رأی موافق، یک رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (هـ) تبصره (1) ماده واحده این لایحه آمده است: به شرکت دولتی ذی‌ربط وزارت نفت اجازه داده می‌شود ‌فراورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به برنامه مصوب را تا سقف دویست و سی میلیون (230،000،000) یورو به فروش رسانده و پس از واریز به حساب شرکت نزد خزانه‌داری کل کشور، وجوه حاصل را صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه نماید و یا معادل آن نفت خام و میعانات گازی تحویل دهد./

کد خبر 11824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =