کد خبر 1184
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

گزارش؛

دو نگاه متفاوت به تایید «برگ سبز خودرو»

دو نگاه متفاوت به تایید «برگ سبز خودرو»

روز گذشته دادستان کل کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که برگ سبز خودرو «سند مالکیت» است؛ موضوعی که پایانی بر مناقشه چندین ساله بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نیروی انتظامی تعبیر می شود، منتها دو عضو کمیسیون اصل نود دو دیدگاه متفاوت نسبت به این تصمیم دارند.

به گزارش نمایندگان ما، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور تاکید کرد که برگ سبز خودرو «سند مالکیت» است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست.

در بخشی از متن این نامه آمده است: حسب گزارش‌های واصله و استعلامات برخی از دادستان‌ها در خصوص مناقشه‌ی بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (کانون سردفتران) و نیروی انتظامی در خصوص الزامی یا غیرالزامی بودن معاملات ثبت خودرو در اسناد رسمی به اطلاع می رساند «قوانین مربوط تلقی برگ سبز خودرو صادره از شرکت‌های تولیدی به عنوان سند مالکیت بوده و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و نیز مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفتر اسناد نمی‌باشد مگر اینکه متعاملین خواهان ثبت آن در دفاتر مذکور باشند.»

بعد از انتشار این نامه، حسن شجاعی رییس کمیسیون اصل نود در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«مردم در نقل و انتقال خودرو دچار مشکلات فراوانی‌اند و بخشنامه اخیر دادستان کل در خصوص ⁧‫سند خودرو‬⁩ پاسخگوی همه این مشکلات نیست.

کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ تاکنون ده ها مورد از مشکلات و کلاهبرداری های این حوزه را احصا و ایرادات فرایندها را مشخص کرده‌اند. پیگیر اصلاح این فرآیندها خواهم بود.»

در مقابل،  نصرالله پژمان فر نایب رییس کمیسیون اصل نود نیز در صفحه توییتر خود نوشت:

«پس از ماه‌ها پیگیری در کمیسیون ⁧‫اصل نود‬⁩ که موجب تهدید و شکایت دفاتر اسناد رسمی از من شد، دادستان کشور وارد میدان شد و در حمایت از اقدام کمیسیون اصل ۹۰، ⁧‫برگ سبز‬⁩ را بعنوان سند مالکیت خودرو اعلام کردند. از امروز هزینه‌های نقل و انتقالات کاهش چشمگیری پیدا کرد.»

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1184

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =