کد خبر 12107
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

مرادی:

نباید چوب تخلف قاچاقچیان را مرزنشینان بخورند

نباید چوب تخلف قاچاقچیان را مرزنشینان بخورند

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت:نباید چوب تخلف قاچاقچیان دم کلفت را مرزنشینان ما بخورند، برخی مسائل نفس مرزنشینان را گرفته است و هم در این سوی آب آن‌ها را تحقیر می‌کنند و هم در آن سوی آب.

به گزارش نمایندگان ما، احمد مرادی عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر وزیر اقتصاد و دارایی به هرمزگان، در جمع خبرنگاران، افزود:  استان هرمزگان محوریتش دریا است و با بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل ظرفیت بالقوه‌ای در این حوزه دارد و اعتقاد داریم اگر دولت‌ها به این حوزه در سال‌های مسئولیتشان خوب می‌پرداختند هرمزگان با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت امروز با مشکلی در حوزه اشتغال روبرو نبود.

 
وی با بیان اینکه عنصر اعتماد بین دولت و بخش خصوصی حاکم نیست، گفت: وزیر جهادکشاورزی زمانی که به هرمزگان آمدند تمام اختیارات خود را به استاندار هرمزگان تفویض کردند که منجر به امیدآفرینی در استان شد از این رو خواهش داریم حضرتعالی نیز این کار را انجام دهید.

مرادی با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین مرز رسمی، عنوان کرد:  گمرک گوگسر، قبل از انقلاب، گمرکی پررونق بوده است و بسیاری از مردم از این طریق امرار معاش می‌کردند که خواهش داریم برای فعالسازی آن تمهیداتی اندیشیده شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره مشکلات مالیاتی بازرگانان قشمی، ادامه داد: بحث اظهارنامه‌ها در قشم، یکی از مشکلات ما است و کاملا مشهود است که تجار و بازرگانان در این موضوع  مقصر نبوده‌اند چرا که مدیر وقت به بازرگانان گفته است که حق ندارند اظهارنامه پر کنند و امروز بر اساس آن مشکلاتی چون ممنوع الخروجی برای بازرگانان ایجاد شده است.

مرادی با تاکید بر لزوم فعالسازی ظرفیت‌های تعاونی‌های مرزنشینان، تصریح‌کرد: یک زمانی می‌گفتند در کشور ۲۰ میلیارد دلار قاچاق انجام می‌شود، همان زمان ۳ میلیارد دلار به مرزنشینان منتسب می‌شد اما ۱۷ میلیارد دلار از آن  توسط قاچاقچیان دم کلفت بود که نه زندان می‌روند و نه تیر می‌خورند.

وی خاطرنشان‌کرد: نباید چوب تخلف قاچاقچیان دم کلفت را مرزنشینان ما بخورند، برخی مسائل نفس مرزنشینان را گرفته است و هم در این سوی آب آن‌ها را تحقیر می‌کنند و هم در آن سوی آب.

مرادی اضافه کرد: در بحث مالیاتی که باید در استان پرداخت شود، تصریح قانون این است که هر بنگاه اقتصادی باید در محل فعالیتش عوارض و مالیاتش را پرداخت کنند، عمده مشکل امروز ما شرکت فلات قاره است که دارای ۶ منطقه عملیاتی است که ۴ منطقه‌ی آن در هرمزگان و ۲ منطقه در بوشهر است اما مالیات آن در  بوشهر پرداخت می‌شود لذا لازم است به این مسئله نیز رسیدگی شود و مالیات فلات قاره در هرمزگان پرداخت شود.

انتهای پیام

کد خبر 12107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =