کد خبر 12251
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

حیدری در نطق میان دستور:

آیا مجلس به وعده خودش برای برکناری وزیر صمت عمل کرد

آیا مجلس به وعده خودش برای برکناری وزیر صمت عمل کرد

نماینده قصرشیرین در مجلس گفت: آیا می‌توان از وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکر کرد؟ این وزیری که مجلس تشخیص داد باید با استیضاح برکنار شود با لابی گری و فرصت سوزی از مجلس وقت گرفت تا مودبانه و محترمانه برکنار شود.

به گزارش نمایندگان ما، شهریار حیدری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه به انتهای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ رسیدیم گفت: بودجه ای که مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان متولی آن است، وقتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجمع عالی نظارت ورود می کنند، ایا تعبیری جز آش شله قلمکار از آن می‌توان داشت؟ آیا واقعا این بودجه است که تنظیم می‌کنیم؟ چرا ۶ ماه وقت مجلس و دولت برای تنظیم بودجه گرفته می‌شود اما همه دستگاه‌های متولی دخالت کرده و نهایتا در پایان سال نمی‌توانیم بررسی بودجه را به اتمام برسانیم؛ ۴ نفر می‌نشینند و نظم بودجه را بر هم می‌زنند، این آسیب جدی برای ساختار اداری کشور است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از تلاش‌های وزارت اطلاعات برای اقدام فوری و به موقع در برخورد با جریان نفاق که قصد داشتند در چهارشنبه سوری به امنیت کشور خدشه وارد کنند و با نارنجک های واقعی وارد میدان شده بودند که هر کدام می‌توانست افرادی را از بین ببرد، تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه همکاری عربستان و جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر و سازنده است و می‌تواند برای سایر کشورها الگو باشد، افزود: این همکاری باعث خوشحالی جهان اسلام و موجب نگرانی رژیم صهیونستی و امریکا شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم افسارگسیخته نیست عنوان کرد: امروز فرهنگیان، کارمندان و کارکنان و بازنشستگان، مستمری بگیران، معسرین، رزمندگانی که ۸ سال در دوران دفاع مقدس زحمت کشیدند، از وضعیت حقوق ها ناراضی هستند. این اقشار گرفتارند. تورم کمر کارمندان همه نهادها را شکسته است. دولت و مجلس فکری به حال تورم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز ۴۰ حدیث از پیامبرگرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) خواندم تا برای موضوع مدیریت انتخاب کنم؛ ۱۴۰۰ سال پیش بیشترین تاکید اسلام، پیامبر عظیم شان (ص) و ائمه اطهار (ع) بر مدیریت توانمند، تجربه و تعهد است. اما وقتی امروز نگاه می‌کنیم کدام مدیر بر اساس معیارهای اسلامی انتخاب شده است؟ کدام وزیر بر اساس معیارهای اسلامی، لیاقت و شایستگی انتخاب شده است؟ البته باید استثنا هم قائل باشیم. بنده از وزیر اطلاعات، وزیر کشور و امور خارجه برای اقدامات خوب و اقدامات اثرگذارشان تشکر می‌کنم. اما آیا می‌توان از وزیر صنعت، معدن و تجارت هم تشکر کرد؟ این وزیری که مجلس تشخیص داد باید با استیضاح برکنار شود با لابی گری و فرصت سوزی از مجلس وقت گرفت تا مودبانه و محترمانه برکنار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: همین وقت گرفتن از مجلس باعث ابقای ایشان شد. آیا وزیری که متولی صنعت، معدن و تجارت کشور است و هر سه حوزه را نابود و همه را نگران کرده لیاقت ماندن دارد؟ آیا خیانت به ملت و جایگاه مجلس نیست؟ آیا مجلس به وعده خودش برای برکناری وزیر صمت عمل کرد؟ اینها از مشکلات اساسی کشورمان است.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: عملکرد اتاق بازرگانی ایران را در قالب تحقیق و تفحص بررسی کردیم، هزاران سند معتبر دال بر فساد سازمان یافته وجود دارد. اما متاسفانه هیاتی برای تحقیق و تفحص از سوی مجلس انتخاب شد که قرار شد موضوعات را درست بررسی و به موقع به مجلس ارائه و سپس به دستگاه قضایی انتقال دهند اما تاکنون این موضوع تنها در حال بررسی است! لابی‌های اتاق بازرگانی استان‌ها و کشور اجازه نمی‌دهد مجلس وظیفه قانونی خودش را انجام دهد. از هیات تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی خواهشمندم هرچه سریع تر فساد سازمان یافته کشور در قالب اتاق بازرگانی را به مجلس ارائه کرده تا قوه قضاییه برخورد کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت کوله بری اظهار کرد: نمایندگان مجلس و دولت انتظار داریم هر چه سریع نسبت به بهبود وضعیت کوله بران اقدام کنند. همچنین از وزرای کشور و امور خارجه انتظار داریم نسبت به بازگشایی مرز تیله‌کوه اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه افزود: بعد از ۵ سال هنوز مردم در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گرفتار هستند. نه وام هایشان امهال و نه ساختمان تکمیل شد. لذا انتظار داریم سریع تر رئیس جمهور نسبت به وعده‌ خود اقدام کند.

انتهای پیام

کد خبر 12251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =