کد خبر 12262
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

متفکر آزاد بیان کرد:

استقبال ایران از پیشنهاد کره جنوبی برای افزایش روابط اقتصادی

استقبال ایران از پیشنهاد کره جنوبی برای افزایش روابط اقتصادی

عضو شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار دبیرکل مجلس کره جنوبی، از پیشنهاد این کشور برای ارتقا روابط اقتصادی میان ایران و کره جنوبی استقبال کرد.

به گزارش نمایندگان ما، روح اله متفکرآزاد عضو شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه امروز سه شنبه ۲۳ اسفند ١٤٠١ مجلس در حاشیه نشست یکصد و چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه (بحرین) با دبیرکل مجلس کره جنوبی لی‌کوانگ‌جائه و هیات اعزامی این کشور دیدار و گفتگو کردند.

متفکر آزاد در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به سابقه روابط طولانی سیاسی و اقتصادی میان دو کشور و پیوندهای مشترک میان طرفین از اهمیت حفظ روابط دوستانه بدون توجه به اعمال دخالت‌های کشورهای ثالث به عنوان اصل پایداری روابط یاد نمود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از برخی اتفاقات اقتصادی و سیاسی از قبیل بلوکه سازی بانکی و امثالهم که باعث سردی روابط دو کشور شده است، بازگشت روابط به حالت قبلی و بلکه بهتر از آن را نیازمند تحرک طرف کره ای در از بین بردن زمینه های ایجاد شده دانست.

متفکر آزاد اظهار کرد: ما نه تنها با کشورهای منطقه که برای کل دنیا خواستار صلح و عدالت هستیم و در این راه شهیدان زیادی داده ایم؛ ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی که قهرمان شکست دادن تروریسم در دنیاست از اعمال غیر قابل گذشت آمریکایی ها بر علیه جهان است. تقدیم شهدای فراوان در حفظ مرزها و علیه قاچاق مواد مخدر از یک سو و فرهنگ مهاجرپذیری ما برای میلیون ها میهمان افغانستانی کهنشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران سابقه ای طولانی در همزیستی مسالمت آمیز با مردم جهان دارد.

وی در ادامه گفت: دولت حاضر ما چند سیاست کلی را دنبال می کند که توسعه روابط با کشورهای آسیایی از آن جمله است و این سیاست مورد حمایت ما در مجلس هم بوده است لذا حفظ روابط حسنه با دوستان و تداوم آن در دستور کار ما قرار دارد، ما قدر دوستانمان در شرایط سخت را می‌دانیم و در انتخاب شرکای اقتصادی مان در دوران گشایش ها این موضوع را مد نظر قرار می دهیم.

کوانگ جائه: لزوم رفت و آمد هیات های ایران و کره جنوبی برای تسهیل امور و افزایش روابط

دبیرکل مجلس کره جنوبی لی کوانگ جائه نیز در ادامه، ضمن تاکید بر وجود روابط دو جانبه قوی و تاریخی میان دو کشور و تاثیر آن درحال حاضر بر اقتصاد منطقه، خواستار گسترش مناسبات میان طرفین شد و پیشنهاد داد که برای تسهیل  امور و افزایش روابط دوجانبه، هیات هایی بصورت مجازی و حضوری رد و بدل شوند.

انتهای پیام

کد خبر 12262

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =