کد خبر 12265
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

گزارش اختصاصی؛

کاهش قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در شب عید/ مشکل تامین دام وجود ندارد

کاهش قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در شب عید/ مشکل تامین دام وجود ندارد

طبق آمار های داده شده قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در روز های اخیر کاهش یافته است و علاوه بر آن، در حال حاضر مشکل تامین دام وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، نزدیک شب عید است و یکی از دغدغه های اساسی مردم خرید گوشت برای ایام نوروز است.

 در همین راستا امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، در تذکری خطاب به دولت، گفت: عملکرد ضعیف دستگاه های نظارتی در کنترل بازار به خصوص بازار شب عید پذیرفتنی نیست و باید دقت بیشتری صورت گیرد.

مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی می گوید: قیمت گوشت دام سبک حدود 375 هزار تومان است که در حال حاضر بین 330 تا 335 هزار تومان عرضه می‌شود، ملاک ما عمده‌فروشی میدان بهمن است که کالا از آنجا به بازار عرضه می‌شود، گوشت گوسفند در میدان بهمن تهران 335 تا 345 هزار تومان است که در قصابی 8 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

طبق آمار های داده شده کشتار گوساله به 1120 راس رسیده است و قیمت آن به 205 هزار تومان کاهش یافته است و گوشت چرخ کرده با قیمت 175 هزار تومان عرضه می‌شود، همچنین گوشت مخلوط گوساله 192 هزار تومان و گوشت ران بسته‌بندی با قیمت 220 هزار تومان عرضه می‌شود، همچنین گوشت گوسفندی 2 کیلویی با قیمت 247 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و این گوشت‌ها تازه هستند.

در همین باره منصور پوریان رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز داخلی، می گوید: اکنون مشکل تامین دام وجود ندارد و دامداران می خواهند قرارداد فروش خود را با قیمت پس از 20 اسفند منعقد کنند.

همچنین بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار شب عید همچنان به نرخ مصوب ۶۳ هزار تومان به فروش می رسد.

انتهای پیام

کد خبر 12265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =