کد خبر 12293
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به فناوری‌های پاک و کاهش آلودگی هوا شده است

تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به فناوری‌های پاک و کاهش آلودگی هوا شده است

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: تحریم‌های ظالمانه مانع دستیابی ایران به فناوری‌های پاک و کاهش آلودگی هوا شده است.

به گزارش نمایندگان ما، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در کمیته اقدامات نظارتی تغییرات اقلیمی یکصد و چهل و ششمین نشست بین‌المجالس جهان در منامه بحرین گفت: اگر سیاست‌ها و طرح‌ها پیوست تامین مالی نداشته باشد با موفقیت انجام نمی‌شوند.

وی با اشاره به این که قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون دو وظیفه مهم مجالس قانون‌گذاری است افزود: در این بین یکی از الزامات اجرای قانون تامین بودجه است که کمتر به آن پرداخته می‌شود.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران قانون بسیار خوبی با عنوان «قانون هوای پاک» داریم که در ۳۴ ماده تنظیم شده و برای تمام دستگاه‌ها وظایفی دیده شده است تا به پاک شدن هوا کمک کنند. 
رفیعی با اشاره به نظارت فنی فراکسیون محیط زیست مجلس بر اجرای این قانون گفت: متاسفانه دستگاه‌ها برای اجرای این قانون بعضا با مشکل تامین قطعات مواجه هستند.
وی تاکید کرد: متاسفانه یک واقعیت انکار ناپذیری در کشورمان وجود دارد و آن تحریم‌های ظالمانه‌ای است که مانع از تامین قطعات و تبادل سیستم‌هایی می شود که ما بتوانیم به کیفیت محیط زیست کمک کنیم.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به فناوری‌های پاک و کاهش آلودگی هوا شده است.
وی در پایان پیشنهاد کرد که کمیته اقدامات نظارتی تغییرات اقلیمی نشست بین‌المجالس جهان دستور کار بعدی خود را بررسی فرآیندهای سیاسی و تاثیر آنها بر روی محیط زیست قرار دهد.

انتهای پیام

کد خبر 12293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =