کد خبر 12361
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

قادری در گفتگو با نمایندگان ما مطرح کرد؛

توافق ایران و عربستان، کاهش نرخ ارز و التهابات بازار

توافق ایران و عربستان، کاهش نرخ ارز و التهابات بازار

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: توافق ایران و عربستان به تثبیت نرخ ارز منجر می‌شود و با کاهش رشد قیمت‌ها و التهابات بازار، اثر آن در سفره های مردم دیده می‌شود.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به نمایندگان ما، گفت: با کاهش تنش‌ها و منازعات موجود در صحنه بین‌المللی را کم و استفاده بهتر از ظرفیت تعاملات منطقه، اگر ورود سرمایه را نداشته باشیم، خروج سرمایه نخواهیم داشت.

وی افزود: همینکه ایران در ارتباط با کشورهای منطقه مثل عربستان، امارات و دیگر کشورها حساسیت‌ها را کم کند، روابط و تعاملات با دیگر کشورهای منطقه بهبود می‌یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: تحت تاثیر بهبود روابط ما با عربستان، تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه از جمله کشورهای عربی و هم‌چنین پاکستان که روابط خوبی با عربستان دارند، بهتر از گذشته می‌شود.

وی بهبود روابط ایران و عربستان را زمینه‌ساز جایگزینی تعاملات سازنده به جای رقابت‌های کنونی عنوان کرد و گفت: بخشی از چالش‌هایی که در موضوع یمن و سوریه وجود دارد درنتیجه این توافق برطرف‌ می‌شود.  

قادری گفت: بهبود روابط ایران و عربستان باعث می‌شود که دو کشور از ظرفیت چین به خوبی در مناسبات اقتصادی استفاده کنند و بالعکس.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توافق ایران و عربستان و بهبود روابط با کشورهای عربی و چین منطقه را موجب کاستن از ادعاهای بی اساس آمریکا و کشورهای غربی بیان کرد و افزود: علاوه بر انتقال انرژی و تکنولوژی بین کشورهای منطقه و چین و ایران به توسعه سرمایه‌گذاری در کشورو بهبود شرایط اقتصادی کمک می‌کند.

 نماینده مردم شیراز گفت: توسعه روابط و همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای باعث می‌شود بخشی از منابع ایران و کشورهای عربی که صرف رقابت‌های تسلیحاتی و منازعات می‌شود در بخش‌های عمرانی به کار گرفته شود و منشا اشتغال و درآمد برای مردم باشد.

وی توافق ایران و عربستان را از عوامل کاهش نرخ ارز عنوان کرد و گفت: به تبع کاهش نرخ ارز، رشد قیمت‌ها را نخواهیم داشت واز التهابات بازار کاسته و به اثر آن در سفره های مردم دیده می‌شود.

انتهای پیام 

کد خبر 12361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
+ =