کد خبر 12531
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

حاتمی

لایحه ارتقای امنیت زنان عاری از هرگونه آلودگی به سند ۲۰۳۰ است

لایحه ارتقای امنیت زنان عاری از هرگونه آلودگی به سند ۲۰۳۰ است

عضوهیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان عاری از ردپای سند ۲۰۳۰ است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسین حاتمی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: ۵۰ درصد جامعه ما را زنان تشکیل داده‌اند که ۵۰ درصد دیگر جامعه تحت تأثیر تعلیم و تربیت آنها قرار دارد. حضرت امام (ره) در تبعید از یاران خود در گهواره سخن گفتند که مخاطب اصلی ایشان مادران بودند که فرزندانی پرورش دادند که در دفاع از کشور در جنگ شهید شدند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی به بلوغ کامل فکری رسیده است چرا که به زنان احترام کامل می‌شود، در مراکز آموزشی و دانشگاهی از وجود زنان بهره‌مند هستیم و آنها از بالاترین جایگاه برخوردارند.

وی با اشاره به شبهاتی که به لایحه مذکور وارد می‌شود، گفت: هیچ ردی از سند ۲۰۳۰ در لایحه مذکور وجود ندارد، کار کارشناسی دولت نشان داد این لایحه عاری از هرگونه آلودگی به سند ۲۰۳۰ است، کسانی که می‌خواهند این لایحه رأی نیاورد به نام دین با آن مخالفت نکنند چرا که دین اسلام زن را تکریم کرده است.

حاتمی با اشاره به اهداف لایحه تشریح کرد: لایحه مذکور با عنایت به محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری تدوین شده است، این اهداف ارتقاء امنیت زنان و استحکام خانواده است و تلاش شده موقعیت‌های آسیب‌زا شناسایی و نسبت به کاهش این موقعیت‌ها با تقویت تدابیر اجتماعی و اتخاذ عدالت اسلامی و اجتماعی صورت گیرد. استیفای حقوق زنان و استحکام خانواده از دیگر اهداف لایحه شمرده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه لایحه دربرگیرنده مخاطبان مختلفی است، گفت: همه اقشار زنان ایران اسلامی در این لایحه دیده شده است، همچنین تقویت رویکرد حل مسئله با اتخاذ روش‌های پیشگیرانه و حمایتی و کاهش مفاد جرم‌انگاری و تقویت رویکرد تقنینی، همچنین ایجاد فصل پایش و نظارت در لایحه رعایت شده است. تطبیق در دستگاه‌ها با رویکرد چرخه خدمات دولتی و ایجاد سامانه پنجره واحد ارائه خدمات از دیگر نقاط قوت لایحه حمایت از زنان و خانواده است.

وی بیان کرد: همچنین امکان مداخله فوری مددکاران و دوره درمانگری لحاظ شده است و مناسب‌سازی فضای کالبدی شهری و حمایت قضایی، کیفری و اقتصادی در لایحه آمده است. وجه تمایز لایحه مذکور با اسناد بین‌المللی این است که الگوی ارائه شده با هدف حفظ و استحکام خانواده است، همه ما مادر و دختر داریم که اکنون زمان حمایت از آنها رسیده است بنابراین اگر شبهات و ایراداتی وجود دارد، کلیات را تصویب کنیم چرا که کمیسیون اجتماعی آمادگی دارد تا با ارائه پیشنهادات کارشناسی شده نمایندگان، لایحه مذکور را ترمیم کند.  

 انتهای پیام

کد خبر 12531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =