کد خبر 12649
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

ادیانی:

با ایجاد سازمان بازرگانی توسعه تشکیلاتی اتفاق نخواهد افتاد

با ایجاد سازمان بازرگانی توسعه تشکیلاتی اتفاق نخواهد افتاد

نماینده دولت تاکید کرد: که با ایجاد سازمان بازرگانی نه تنها توسعه تشکیلاتی اتفاق نمی‌افتد بلکه از تمام ظرفیت‌ها و مجموعه‌های بالفعل موجود برای نظارت و کنترل بازار استفاده خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، علی ادیانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده دولت ضمن طرح تقاضای دولت برای بررسی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به صورت دو فوریتی بیان کرد: با توجه به وضعیت تنظیم بازار و فعل و انفعالاتی که شاهد هستیم فوریت این لایحه موضوعیت دارد. برای این‌که دولت بتواند اعلام حکمرانی دقیق، جامع و عالمانه‌ای در عرصه بازار داشته باشد این لایحه را به قید فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر مبنای این لایحه سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و شرکت بازرگانی دولتی ایران و همچنین کلیه وظایف و مسئولیت‌های حوزه بازرسی بازار از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی جدا شده و همگی به این سازمان دولتی که با قید دو فوریت تشکیل خواهد شد منتقل می‌شود.

نماینده دولت در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر براساس این لایحه هیچ توسعه تشکیلاتی اتفاق نمی‌افتد و دولت فربه نخواهد شد بلکه از مجموعه ظرفیت‌های بالفعل موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استفاده خواهد شد تا بازار کنترل شود اما توسعه تشکیلاتی نخواهیم داشت.

ادیانی تاکید کرد: از سوی دیگر با رویکرد کاهش تشکیلات به دولت اجازه داده می‌شود تا دیگر دستگاه‌ها و سایر بخش‌هایی که مرتبط با امور بازرگانی و تنظیم بازار هستند به این سازمان جدیدالاحداث منتقل شود. از سوی دیگر در این لایحه به ایجاد پیشخوان مدیریت داده برای نظارت دقیق‌تر بر زنجیره تولید و توزیع و تامین کالاهای اساسی اشاره شده است.

در نهایت نمایندگان با بررسی این لایحه با قید فوریت در مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

انتهای پیام

کد خبر 12649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =