کد خبر 12715
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

جدی:

عملکرد بانک مرکزی برای تخصیص ارز در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفت

عملکرد بانک مرکزی برای تخصیص ارز در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفت

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی موضوع جلسه امروز این کمیسیون را عملکرد بانک مرکزی برای تخصیص ارز به بخش تأمین مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات برای صنایع عنوان کرد.

به گزارش نمایندگان ما، علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه) این کمیسیون بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون معاون ارزی بانک مرکزی و معاون صنایع عمومی وزارت صمت حضور داشتند و موضوع جلسه نیز عملکرد بانک مرکزی برای تخصیص ارز به بخش تأمین مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات برای صنایع بود.

وی افزود: در جلسه امروز از جمله مواردی که مطرح شد دغدغه هایی است که در حال حاضر بسیاری از صنایع برای تهیه مواد اولیه داشتند و این موضوع که ارز به آنها تخصیص داده می شود اما تأمین نمی شود؛ یعنی برای تأمین ارز تخصیص داده شده آنها را به صرافی ها ارجاع می دهند و صرافی ها یک ماه این ارز را نگه می دارند و یا اینکه هر طور که دل خودشان می‌خواهد رفتار می کنند و یا اگر ارز را هم به تولیدکنندگان بدهند توافق می کنند که ارز را با قیمتی بالاتر از آنچه که هست ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگری که در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت ارزهای متنوعی است که الان ایجاد شده مانند ارز نیمایی، ارز توافقی، ارز مبادله ای، ارز آزاد و... که همه اینها بلاتکلیفی صنایع و سردرگمی آنها را به دنبال داشته است. لذا قرار شد اولاً گزارشی تهیه کنیم و در صحن مجلس ارائه کنیم تا در این حوزه تعیین تکلیف شود و ثانیاً مقرر شد نامه ای نیز به رئیس جمهور بنویسیم که بالاخره این بلاتکلیفی تا کی قرار است ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 12715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =