کد خبر 12906
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

رضازاده :

تاثیر مثبت پایان یافتن جنگ در یمن بر ثبات و امنیت منطقه

تاثیر مثبت پایان یافتن جنگ در یمن بر ثبات و امنیت منطقه

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تجاوز به یمن بر اهمیت راه حل سیاسی تاکید کرد و برگزاری گفتگوهای سیاسی را یکی از مولفه های مهم برون رفت یمن از بحران یاد شده دانست.

به گزارش نمایندگان ما، یعقوب رضازاده  در خصوص گفتگوی تلفنی رئیس جمهور کشورمان با رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن و تاکید دو طرف بر حل مشکلات این کشور، گفت: ایران همواره مدافع مظلومان سراسر دنیا بوده و این رویکرد در رابطه با ملت یمن نیز صدق می کند زیرا درگیر تجاوز آشکار شدند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقاومت مردم یمن موجب شد تجاوزگران نتوانند به اهداف خودشان دست یابند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که شرایط برای آتش فراهم شد و نهایتا متجاوزان عقب نشینی کردند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه طی سالیان گذشته زیرساخت های یمن از بین رفته است، ادامه داد: در این میان کودکان و زنان بی گناه یمنی نیز کشته شدند که نقض آشکار حقوق بشر است. متاسفانه این مهم در حالیست که نهادهای بین المللی حقوق بشری نیز نسبت به این امر سکوت کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تجاوز به یمن بر اهمیت راه حل سیاسی تاکید کرد و برگزاری گفتگوهای سیاسی را یکی از مولفه های مهم برون رفت یمن از بحران یاد شده دانست.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به شرایط کنونی می توان اذعان کرد آغاز کنندگان جنگ درصدد پایان دادن به جنگ فرسایشی رخ داده هستند که این موضوع بر ثبات و امنیت منطقه تاثیر جدی خواهد گذاشت.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 12906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =