کد خبر 4570
۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

رضازاده:

نظامیان متجاوز سعودی-اماراتی خاک یمن را ترک کنند

نظامیان متجاوز سعودی-اماراتی خاک یمن را ترک کنند

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن حملات اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن، خواستار خروج بیگانگان و نظامیان متجاوز از این سرزمین شد.

به گزارش نمایندگان ما، یعقوب رضازاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن، گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته شاهد بمباران مردم بی دفاع و مظلوم یمن به سرکردگی سعودی ها هستیم و این در حالیست که غربی ها به صورت جانبدارانه این اقدام را دفاع مشروع ائتلاف عربی می دانند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات متجاوزگران در یمن موجب می شود دستیابی به صلح با دشواری همراه شود، اظهار کرد: طی هفت سال گذشته تجاوز به یمن هیچ نتیجه ای جزء از بین رفتن زیرساخت های این کشور و کشته شدن کودکان و زنان بی گناه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه مجامع بین المللی و کشورهای مدافع حقوق بشر باید پاسخگوی بی تفاوتی نسبت به اقدامات ضدبشری ائتلاف سعودی باشند، ادامه داد: به عبارتی صدور بیانیه در راستای محکوم کردن اقدامات متجاوزگران نمی تواند راهکار خوبی برای خروج از بن بست یمن باشد بلکه باید اقدامات عملی برای جلوگیری از بروز خسارات بیشتر انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن محکوم کردن حملات اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن، خواستار خروج بیگانگان و نظامیان متجاوز از این سرزمین شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با تاکید بر اینکه سعودی ها متوجه شدند اقدامات نظامی آنها راه بجایی نخواهد برد، خاطرنشان کرد: از این رو بهتر است این کشورها بجای دخالت در امور یمن و ایجاد مشکلات بیشتر، از طریق مذاکره سیاسی به این تجاوزگری پایان دهند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =