کد خبر 13034
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

یوسفی در صحن مجلس:

نمی شود که دولت از مردم عادی مالیات بگیرد اما ثروتمندان از پرداخت آن معاف باشند

نمی شود که دولت از مردم عادی مالیات بگیرد اما ثروتمندان از پرداخت آن معاف باشند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، گفت: چطور دولت از واحد های تولیدی معتبر، کارگران، کارمندان و...مالیات بگیرد اما از آن فردی که ۵۰۰ واحد مسکونی دارد که نه آن را به چرخه مصرف (رهن و اجاره) می دهد و نه آن را خرید و فروش می کند، مالیات نگیرد؟

 به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در مجلس، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه امری لازم و ضروری است و باید اعمال شود.

وی بیان کرد: چطور دولت از واحد های تولیدی معتبر، کارگران، کارمندان و...مالیات بگیرد اما از آن فردی که ۵۰۰ واحد مسکونی دارد که نه آن را به چرخه مصرف (رهن و اجاره) می دهد و نه آن را خرید و فروش می کند، مالیات نگیرد؟ این موضوع یعنی همین افرادی که یکی از مسکن و یا خودرو های آنان آرزوی همین کارمند و یا کارگری است که دارد به دولت مالیات می دهد، از مالیات معاف باشند که قابل قبول نیست.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، افزود: مالیات بر عایدی سرمایه به این معناست که طبقه ثروتمند جامعه، که در سال بالای یک میلیارد تومان در آمده دارند باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت بپردازند تا این مالیات در جهت اموری مانند بهداشت و درمان، اداره شهرداری ها و دهیاریها و...مصرف شود، نمی شود که ما از کارمندان بازنشستگان، کارگران، کارمندان و... مالیات بگیریم اما از ثروتمندان معاف از آن باشند. 

انتهای پیام

کد خبر 13034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =