کد خبر 13077
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

قالیباف:

تصمیم‌گیری‌های آشفته باعث از دست دادن قدرت حل مسئله شده است

تصمیم‌گیری‌های آشفته باعث از دست دادن قدرت حل مسئله شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت: تصمیم گیری های آشفته باعث شده که متأسفانه قدرت حل مسأله را از دست بدهیم. از جمله وظایف مجلس ریل گذاری است لذا اگر می‌خواهیم اصلاحی در حوزه حکمرانی کشور داشته باشیم، باید روش ها را اصلاح کنیم.

به گزارش نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه (11 اردیبهشت ماه) در نشست هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین ضمن تشکر از زحمات این مجموعه اثرگذار که از جهت کارآمدی، به‌روز است، گفت: با وجود این که برخی تصمیم گیری ها در کشور ما سیاسی است اما خدا را شکر می‌کنیم که این هیئت، سیاسی عمل نمی کند و این رویکرد با حضور آقای اسماعیلی تقویت شده و توانسته اقدامات خود را دقیق انجام دهد.

وی با اشاره به برخی نواقص در فرایند قانون گذاری، استفاده از ظرفیت هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین را در فرایند قانون گذاری موثر توصیف کرد و گفت: گاهی ممکن است قانونی دقیق تر از برخی طرح هایی که تدوین می شود وجود داشته و نیاز به وضع قانون جدید نباشد لذا حلقه میان حوزه تطبیق، حوزه اجرایی، حوزه نظارت و حوزه قوانین باید این مسائل را دنبال کنند که در این میان استفاده از ظرفیت هیأت تطبیق در قانونگذاری بسیار مهم است.

دکتر قالیباف در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ما همه با هم باید بتوانیم طی یک زنجیره، کارها را درست جلو ببریم، گفت: تصمیم گیری های آشفته باعث شده که متأسفانه قدرت حل مسئله را از دست بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه تاکید کرد: از جمله وظایف مجلس ریل گذاری است و لذا اگر می خواهیم حوزه حکمرانی کشور اصلاح شود، باید از مجمع تا مجلس روش های خود را اصلاح کنیم تا بعد بتوانیم از دیگران نیز برای اصلاح، مطالبه گری داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 13077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =