کد خبر 8718
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

وحیدی:

مجلس تا اعمال رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین پیگیر موضوع خواهد بود

مجلس تا اعمال رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین پیگیر موضوع خواهد بود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، گفت: هیأت تطبیق طی نامه‌ای رسمی ایراد آیین نامه اجرایی دولت برای معلمان مهرآفرین را اعلام و خواستار اعمال رتبه بندی برای این گروه از فرهنگیان شد لذا دولت هرچه سریع‌تر باید آیین نامه اجرایی مذکور را اصلاح کند.

به گزارش نمایندگان ما، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  مطرح کرد: پس از دستور رئیس مجلس به هیأت تطبیق مصوبات برای بررسی مغایرت آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان با اصل قانون، این هیأت نظر رسمی خود را اعلام کرده و رئیس مجلس نیز طی نامه‌ای اعلام نظر کمیسیون هیأت تطبیق را برای رئیس جمهور ارسال کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس  تصریح کرد: بنابراین دولت باید هرچه سریع‌تر ایراد آیین نامه اجرایی خود را که در آن، رتبه بندی معلمان جذب شده طرح مهرآفرین دیده نشده است، اصلاح کند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان، اعمال حکم رتبه‌بندی موکول به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات شده است، در حالیکه نیروهای طرح مهرآفرین که نیروهای قراردادی شرکتی یا نهضتی بوده‌اند در سال ۹۱ بصورت پیمانی جذب اداری آموزش و پرورش شدند و به همین دلیل باید همراه با سایر معلمان مشمول رتبه بندی می‌شدند.

وحیدی یادآور شد: قرار بود این معلمان ظرف ۵ سال نیروی رسمی آموزش و پرورش شوند ولی امروز شاید برخی از شاگردان این معلمان وارد دانشگاه فرهنگیان شده و رسمی شدند ولی معلمان طرح مهرآفرین هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند لذا رتبه بندی و تبدیل وضعیت حق این معلمان است. این معلمان که به طور متوسط ۱۱ سال سابقه خدمت پیمانی در آموزش و پروش دارند و حدود ۱۵۰۰ ساعت آموزش ضمن خدمت دیده اند باید مشمول اجرای رتبه بندی معلمان شوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مجلس تا اعمال رتبه بندی برای این معلمان عزیز پیگیر موضوع خواهد بود و از وظیفه نظارتی خود در قبال اجرای دقیق قانون کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام

کد خبر 8718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =