کد خبر 5778
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

صدای معلمان؛

رتبه‌بندی معلمان در چه مرحله‌ای است؟  

رتبه‌بندی معلمان در چه مرحله‌ای است؟  

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حال حاضر تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در کمیته تدوین آیین‌نامه دولت در حال انجام است و طبق گفته وزیر آموزش و پرورش، نهایتاً تا یک هفته آینده نسخه نهایی آن به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، اظهار داشت: دو تن از اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در کمیته تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان حضور دارند و توجه دارند که آیین‌نامه اجرایی این قانون مطابق با مصوبه مجلس باشد.  

وی افزود: تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که حتماً مطالبات معلمان در آیین‌نامه اجرایی لحاظ شود.  

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: در حال حاضر تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در کمیته تدوین آیین‌نامه دولت در حال انجام است و طبق گفته وزیر آموزش و پرورش، نهایتاً تا یک هفته آینده نسخه نهایی آن به هیئت دولت ارجاع می‌شود.  

کریمی با بیان اینکه در آیین‌نامه اجرایی اولیه قانون رتبه‌بندی معلمان برخی از انتظارات مجلس برآورده نشده بود، اضافه کرد: اما در ویرایش نهایی که به زودی در هیئت دولت مطرح می‌شود، مصوبه مجلس به خوبی و دقیق آمده است.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است و باید این قانون به طور دقیق اجرایی شود. مصوبات دولت در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و در صورتی که ایرادی در آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان وجود داشته باشد، حتماً مجلس آن را مرتفع می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 5778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =