کد خبر 13100
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

مولوی :

آغاز فعالیت خط آبی بندر آبادان - بندر سیبه با پیگیری‌های معاونت نظارت مجلس

آغاز فعالیت خط آبی بندر آبادان - بندر سیبه با پیگیری‌های معاونت نظارت مجلس

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از آغاز فعالیت خط آبی بندر آبادان - بندر سیبه با پیگیری مجلس و محوریت معاونت نظارت خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، سیدمحمد مولوی با اشاره به حضور هیأتی از ایران در بندر سیبه عراق، عنوان کرد: پس از یک سال پیگیری مستمر اکنون شمارش معکوس برای راه‌اندازی خط آبی بندر آبادان- سیبه عراق آغاز شده است. این اقدامات با محوریت معاونت نظارت مجلس شروع و نهایتا به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده جابه جایی مسافر و زائر از این معبر ظرف زمان 6 دقیقه انجام می‌شود، افزود: ظرف یک الی 2 ماه آینده بهره برداری‌های تجاری نیز از این بندر آغاز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: تحت عنوان هیأتی جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام آخرین مذاکرات و بازدید از وضعیت آماده‌سازی بندر سیبه در استان بصره کشور عراق حضور به عمل آوردیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به همراه معاونان و کارشناسان این سازمان، فرماندار ویژه آبادان، مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان و مشاور استاندار خوزستان، اعضای هیئت جمهوری اسلامی ایران بودند.

مولوی توضیح داد: طبق اعلام طرف عراقی، بندر سیبه بصره عراق ظرف یک ماه آینده (خردادماه ۱۴۰۲) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی عنوان کرد: جلسه‌ای در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره کشور عراق برگزار شد و سرکنسول این کنسولگری به طرف عراقی اعلام کرد از سوی ایران هیچ مانعی وجود ندارد و همه اقدامات لازم انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: ظرفیت همکاری دانشگاه‌ها، حضور پُررنگ‌تر فعالان اقتصادی ایران در استان بصره، جذب گردشگران عراقی برای توریسم سلامت و افزایش صادرات به عراق از دیگر موضوعات بود که در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره کشور عراق مطرح شد.

مولوی، راه‌اندازی خط آبی آبادان- بندر سیبه عراق را موجب توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: بندر آبادان-سیبه بصره عراق با هدف افزایش تجارت و بازرگانی، گردشگری، تاکسی آبی و تقویت ترانزیت دریایی در جنوب غرب ایران راه‌اندازی می‌شود.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 13100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =