کد خبر 13106
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

اختصاصی نمایندگان؛

جزئیات گزارش کارگروه ویژه مجلس از مسمومیت دانش آموزان/ علل و عوامل مسمومیت‌ها مشخص شد

جزئیات گزارش کارگروه ویژه مجلس از مسمومیت دانش آموزان/ علل و عوامل مسمومیت‌ها مشخص شد

رئیس کارگروه ویژه بررسی مسمومیت دانش آموزان در مدارس از سوی مجلس گفت هفته آینده گزارش این موضوع تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود تا در صورت صلاحدید در صحنه قرائت شود.

سید حمیدرضا کاظمی رئیس کارگروه ویژه بررسی مسمومیت دانش آموزان در مدارس از سوی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما، گفت: روز گذشته آخرین جلسه خود را برای بررسی مسمومیت دانش آموزان در مدارس برگزار کردیم و گزارش کارگروه در حال جمع‌بندی نهایی است.

وی افزود: هفته آینده گزارش خود درباره این موضوع را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم خواهم خواهیم کرد تا در صورت صلاحدید رئیس مجلس در صحن علنی قرائت شود.

رئیس کارگروه ویژه رسیدگی به مسمومیت دانش آموزان در مدارس از سوی مجلس اظهار داشت: یکی از مسائلی که در جریان بررسی ها به آن بر خوردیم است که این مسمومیت ها نتیجه یک عملکرد سازمان یافته نبوده و به صورت جسته و گریخته این کار انجام شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آنچه که مشاهده شده این است که در اصل مسمومیت نبوده و بعضاً دانش آموزان به خاطر استنشاق و استشمام هوا و بوی نامطبوع این گازها دچار حالت تهوع می شده اند و مسمومیت ای در کار نبوده است.

وی افزود: این حالت تهوع روانی خاصی را در کلاسهای درس ایجاد کرده و بعضاً دانش آموزان از سر ترس  اینگونه اعلام و ابراز می کرده اند که دچار مسمومیت شده اند.

رئیس کارگروه بررسی مسمومیت دانش آموزان در مدارس از سوی مجلس اظهار داشت: نکته دیگری که در اینجا قابل ذکر است این است که این گازها ممکن است از طریق اسپری در فضای کلاس ها پخش شده توسط عده‌ای از دانش‌آموزان وارد فضای مدرسه و کلاس شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: آنچه که در اینجا باید به آن اشاره کنم این است که وقتی عاملان اغتشاشات اخیر به اهداف خود در اغتشاشات و آشوب های سازماندهی شده در کشور نرسیدن سعی داشتند تا با ایجاد رعب و وحشت در میان دانش‌آموزان از این طریق انتقام خود را از ملت و نظام بگیرند.

انتهای پیام

کد خبر 13106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =