کد خبر 13277
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

شرعا، قانونا و اخلاقا می‌گویم آقای رئیس جمهور استاندار قزوین را عوض کند

شرعا، قانونا و اخلاقا می‌گویم آقای رئیس جمهور  استاندار قزوین را عوض کند

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شرعا، قانونا و اخلاقا می‌گویم آقای رئیس جمهور فردا استاندار قزوین را بردارد، دیر شده است؛ اعلایی حتی توان اداره یک بخشداری یا فرمانداری را هم ندارد و به نظرم استاندار قزوین ضعیف‌ترین استاندار است.

به گزارش نمایندگان ما، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقد عملکرد استاندار گفت: رئیس جمهور در این مدت سه وزیر و برخی معاونان را جابه جا کرده، درخصوص استان قزوین، قزوین اوایل انقلاب مخزن نیرو بود و افرادی مانند شهید رجایی، شهید بابایی و لشگری و ابوترابی را داشتیم و درحال حاضر هم بعد 42 سال در استان نه قحط‌الرجال داریم و نه کمبود نیرو داریم.

استان قزوین جای آزمون و خطا نیست

وی با بیان اینکه در ابتدای تعیین استاندار برای قزوین هیچ‌گونه مشورتی با نمایندگان نشد، عنوان کرد: وزیر کشور و سایر وزرا در مجلس اعلام کرده بودند که در تصمیم‌گیری‌ها نظر مشورتی نمایندگان را می‌گیریم، نمایندگان شأن کشوری دارند، به این شکل که نماینده مجلس، نماینده تمام کشور بوده و در تمام موارد حق اظهار نظر دارد، حال چطور در سطح کشور حق دارد؛ اما در سطح استان این حق را ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ممکن است محمدمهدی اعلایی آدم خوبی باشد، اما برای استانداری پیشینه سیاسی و اجرایی ندارد، استاندار باید دارای شرایط احراز بوده و سابقه اجرایی داشته باشد، استان جای آزمون و خطا نیست، استانداران و معاونان قبلی حداقل پنج سال سابقه فعالیت داشته و بر استان مسلط بودند، اما استاندار کنونی در طول یک سال و نیم چهار معاون آورده که یا باید بگوییم ملائکه از غیب به او الهام کرده و یا قبول کنیم مشورت گرفته که البته این مشورت از نمایندگان نبوده و از دید استاندار، نمایندگان محرم نیستند چون پایگاه مردمی و رای مردم را دارند.

مردم را به استاندار و وزیر نمی‌فروشیم

وی بیان کرد: استاندار باید بگوید در طول این مدت برای استان قزوین، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، چشمه نور و تمام موارد دیگر چه کرده، اعتبارات ملی را چقدر تقویت کرده و قطعا ما مردم را به استاندار و وزیر نمی‌فروشیم.

رحمانی ادامه داد: در دوره استاندار قبلی برای انتقال آب سد طالقان 800 میلیارد بودجه تخصیص داده شد، استاندار کنونی برای آب شرب 194 روستا و 14 شهر که باید از این سد تامین شود کاری نمی‌کند، چرا باید از اعتبار سه درصد مناطق محروم صرفا باید 170 هزار میلیارد برای قزوین باشد.

وی اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق تک و تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه استان اضافه کرده و چند بودجه ملی را در لایحه جای دادم.

وضعیت درمان استان قزوین افتضاح است

نماینده مردم تاکستان در مجلس با بیان اینکه وضعیت پزشک و درمان استان افتضاح است، گفت: قزوین مسیر عبور 10 استان است و باید در حوزه درمان ویژه در نظر گرفته شود، در شورای اداری این مباحث مطرح می‌شود اما باید برای این استاندار تاسف خورد که اداره شورای اداری را هم بلد نیست؛ از 300 میلیاردی که در سفر رئیس جمهور برای بیمارستان تاکستان تصویب شده بود یک ریال هم نگذاشته است و بیشتر شهر قزوین را مد نظر دارد.

استاندار افراد ضعیف را جایگزین کرده است

وی تاکید کرد: استاندار نیروهای پرتوان را جابه جا کرده و افرادی که جایگزین شده‌اند ضعیف‌تر از قبلی‌ها هستند، در تاکستان هم دو فرماندار را برداشته است؛ چون خودش ضعیف است دوست دارد سایر مسئولان و فرمانداران هم ضعیف باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: چطور ما که 30 سال تلاش کرده و قزوین را قبل از استان‌های بزرگ استان کردیم، استان را نمی‌شناسیم؛ اما استانداری که یک سال است آمده استان و نیروها را می‌شناسد، در طول این مدت چقدر از نقاط مختلف استان بازدید داشته، باید مدیران کل را تقویت کند در شورای اداری گاهی صحبت‌هایی می‌شود که در شأن یک مدیر معمولی هم نیست.

وی ادامه داد: در یک بازه زمانی منطقه ویژه اقتصادی درحال حذف شدن بود، با تک تک اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام صحبت کردم، اما الان استاندار این موضوع را رها کرده و مسائل جدید مانند بازار آب و شهرک انرژی را مطرح می‌کند، این موارد هم خوب است اما استاندار برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی انگیزه‌ای ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: در مسکن، صنعت و تولید، آب شرب و راه‌ها استاندار چه پیگیری‌هایی داشته چرا با معاونین پیش وزرا نرفت تا بودجه قزوین را افزایش دهد و از سهم مناطق محروم استفاده  کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام

کد خبر 13277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =