کد خبر 13285
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

جلال زاده:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس مجلس پاکستان دیدار و گفتگو کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس مجلس پاکستان دیدار و گفتگو کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با رئیس مجلس پاکستان، گفت: نظم جدیدی در جهان حال شکل گیری در است لذا دو کشور همسایه باید جایگاه خود را در نظام آتی پیدا کنند.

به گزارش نمایندگان، «راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس ملی پاکستان امروز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در حاشیه دومین روز از برگزاری کنفرانس بین المللی پارلمان در اسلام‌آباد با وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

جلال‌زاده با قدردانی از مواضع ارزشمند رئیس مجلس پاکستان، دعوت «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس را به همتای پاکستانی وی برای سفر به ایران تقدیم کرد که با استقبال طرف پاکستانی همراه بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: نظم جدیدی در حال شکل گیری در جهان است، جایی که منطقه نیز شاهد تشکیل ائتلاف‌ها و اتحادها است لذا دو کشور همسایه باید جایگاه خود را در نظام آتی پیدا کنند.

جلال‌زاده تاکید کرد: بحث تعامل با همسایگان به ویژه پاکستان برای ایران بسیار مهم و حضور هیات مجلس شورای اسلامی در اسلام‌آباد، بیانگر اهتمام ویژه دولت و مجلس جمهوری اسلامی به روابط ارزشمند با پاکستان است.

پرویز اشرف: توافق تهران و ریاض تاثیرات مثبتی در جهان اسلام خواهد داشت

رئیس مجلس ملی پاکستان با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تدوین قانون اساسی پاکستان، گفت: ایران نه فقط کشور همسایه بلکه ملت دوست و برادر و اولین کشوری است که تشکیل پاکستان را ۷۶ سال پیش به رسمیت شناخت.

وی با اشاره به روابط دیرینه مردم دو کشور به ویژه علاقه نزدیک رهبران حزب مردم که خود وی به این حزب سیاسی پاکستان تعلق دارد، اظهار داشت: ملت ایران با شجاعت تمام مقابل مشکلات و تمام بحران‌ها ایستادگی می کند و مقاومت آن امروز به یک الگو برای دیگر ملت‌های جهان تبدیل شده است.

راجا پرویز اشرف با تمجید از سیاست‌های صلح طلبانه ایران در منطقه به ویژه توافق تهران و ریاض برای عادی سازی روابط دیپلماتیک، افزود: مردم و دولت پاکستان از آغاز روابط میان دو کشور برادر ایران و عربستان خرسندند و این تحول تاثیرات مثبتی در جهان اسلام خواهد داشت.

وی بر لزوم افزایش تبادل‌ هیات‌های پارلمانی میان دو کشور، تقویت همکاری‌های تجاری، صنعت گردشگری و افزایش سفرهای زیارتی از پاکستان به ایران تاکید کرد.

دیدار رئیس مجلس پاکستان و وحید جلال زاده

تاکید بر تقویت دیپلماسی پارلمانی در دیدار با نایب رئیس مجلس پاکستان

گفتنی است؛ رئیس و اعضای هیات ایرانی در سومین روز از سفر خود در اسلام‌آباد با «زاهد دُرانی» نایب رئیس مجلس پاکستان نیز دیدار و طرفین پیرامون تقویت دیپلماسی پارلمانی در راستای کمک به گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

نایب رئیس مجلس ملی پاکستان از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم پاکستان به ویژه کمک به اطفای حریق در تابستان سال گذشته که در بخشی از جنگل‌های واقع در ایالت بلوچستان رخ داد، قدردانی کرد.

براساس این گزارش، کنفرانس بین المللی پارلمان روز گذشته با سخنرانی «راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس ملی پاکستان و با حضور هیات‌هایی از ۱۸ کشور از جمله ایران گشایش یافت و امروز نشست اختتامیه آن برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

کد خبر 13285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =