کد خبر 13311
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

فرخی میکال:

بی‌توجهی دولت به بازار موجب رشد تورم خواهد شد

بی‌توجهی دولت به بازار موجب رشد تورم خواهد شد

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با تاکید بر اینکه بی‌توجهی دولت به بازار موجب مهار تولید و رشد تورم خواهد شد گفت: هم اکنون یک سازمان به تنهایی از عهده تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها بر نیامده و کشور نیازمند قرارگاه نظارتی درحوزه بازار است تا با متخلفان قاطعانه برخورد شود.

به گزارش نمایندگان، رسول فرخی میکال با اشاره به افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و تورم موجود در جامعه مقام معظم رهبری شعار سال را رشد تولید و مهار تورم نام گذاری کردند که برای تحقق آن دولت باید ضمن بررسی دقیق وضعیت عمومی کشور و قیمت کالاهای اساسی، اقلام سرمایه‌ای و کالاهای مصرفی؛ برنامه منظم و مدونی برای مقابله با گرانی و تحقق شعار سال تدوین و اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به گرانی بخشی از کالاهای شوینده و افزایش چند برابری نرخ کود شیمیایی مورد نیاز چای کاران  و سایر اقلام اساسی مردم اظهار کرد: بی تردید اگر دولت به ساماندهی بازار ورود نکرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام ندهد، شاهد رشد تورم و مهار تولید خواهیم بود.

فرخی میکال با اشاره به نزدیکی فصل جا به جایی مستاجران و افزایش نجومی نرخ‌های اجاره‌بها مسکن عنوان کرد: در حال حاضر به فصل جا به جایی مستاجران نزدیک می‌شویم اما متاسفانه وضعیت اجاره بها بسیار نا به سامان بوده و نرخ‌های نجومی اجاره بها مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را با مشکلات بسیار زیادی رو برو کرده است. دولت ضمن نظارت بر بازار کالاهای اساسی و اقلام مصرفی باید بر بازار اجاره بها و خرید و فروش ملک که یکی از مهمترین نیازهای مردم است، نظارت دقیق داشته باشد تا قیمت ها در چهارچوب انصاف و بر اساس شرایط اقتصادی کشور تعیین و قرار دادها منعقد شود.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با اشاره به ضرورت ایجاد قرارگاه نظارتی در استان‌ها با مسئولیت استانداران و ارائه گزارش روزانه به مردم افزود: هم اکنون یک سازمان به تنهایی از عهده تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها بر نیامده و کشور نیازمند قرارگاه نظارتی درحوزه بازار است تا با متخلفان قاطعانه برخورد شود. مردم بیش از این توان و ظرفیت گرانی را ندارند.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 13311

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =