کد خبر 8516
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

حسین زهی در گفت‌وگو با نمایندگان ما:

زمان بررسی‌ طرح ساماندهی بازار اجاره‌بها در صحن هنوز مشخص نیست

زمان بررسی‌ طرح ساماندهی بازار اجاره‌بها در صحن هنوز مشخص نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: صاحبخانه در برابر مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا در مورد تعیین سقف اجاره‌بها مقاومت می‌کنند، طرح ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن نیز مشخص نیست چه زمانی به صحن بیاید.

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، با اشاره به وضعیت نابسامان بازار اجاره بها گفت: علی‌رغم مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا بازار اجاره‌بهای مسکن هم‌چنان بی‌قاعده و قانون است و  فشار زیادی بر مستأجران وارد می‌شود.

وی افزود: مقرر شد که سقف افرایش نرخ اجاره‌بها در شهرهای بزرگ تا ۲۵ درصد و در شهرهای کوچک تا ۲۰ درصد باشد اما این امر تحقق نیافت.

نماینده مردم خاش در مجلس ادامه داد: مقاومت‌های زیادی از طرف صاحبخانه ها در برابر این تصمیم وجود دارد و مستأجران برای حفظ آبرو متحمل فشارهای سنگین اجاره می‌شوند.

حسین زهی بی‌سامانی اجاره‌ها را ظلم به مستأجران عنوان کرد و افزود:بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند و اغلب مستاجر هستند، باید اقدام جدی و قاطع برای اجرای قانون صورت گیرد.

وی در مورد طرح دوفوریتی ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن نیز گفت: قرار بود این طرح در صحن بررسی و تصویب شود و حکم قانون پیدا کند و هنوز نهایی نشده است. در این طرح مشوق هایی برای صاحبخانه ها پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که این طرح چه زمانی در صحن بررسی می‌شود ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر روند انجام شود.

انتهای پیام

کد خبر 8516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =