کد خبر 8564
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

ایری خبر داد

چکش کاری طرح کنترل اجاره بها املاک مسکونی در کمیسیون عمران

چکش کاری طرح کنترل اجاره بها املاک مسکونی در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند تا مردم در تامین مسکن که مهمترین نیاز آنهاست با مشقت و سختی روبرو نشوند، همچنین نباید اجازه دهیم دلالان به این بازار ورود کرده و آزادانه جولان دهند.

به گزارش نمایندگان ما، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت مسکن گفت: متاسفانه در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله عدم تولید مسکن متناسب با نیاز کشور، نبود نظارت بر بازار اجاره بها و نوسانات اقتصادی شاهد افزایش افسارگسیخته اجاره بهای املاک مسکونی هستیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا مجلس شورای اسلامی طرح را به عنوان جهش تولید مسکن تدوین و تصویب کرد که بر اساس آن با افزایش تولید خانه و رفع کمبودها، میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شده و تا حد زیادی بازار پرتلاطم، مسکن به تعادل نسبی میرسد اما این قانون بسیار مهم نیازمند اهتمام و انسجام تمامی ارکان دولت برای اجرای دقیق است که متاسفانه عملکرد وزارت راه در این یک سال چندان رضایت بخش نبوده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: البته مجلس یازدهم با توجه به دغدغه مردم به بازار اجاره بها ورود کرده و هم اکنون برای سامان بخشیدن به بازار اجاره خانه در حال تدوین طرحی جامع است که پس از بررسی و چکش کاری در کمیسیون عمران به صحن مجلس برای بررسی نهایی توسط نمایندگان ارسال می‌شود.

ایری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با اعضای هیئت دولت به این مهم اشاره داشتند. دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند تا مردم در تامین مسکن که مهمترین نیاز آنهاست با مشقت و سختی روبرو نشوند، همچنین نباید اجازه دهیم دلالان به این بازار ورود کرده و آزادانه جولان دهند.

انتهای پیام

کد خبر 8564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =