کد خبر 13421
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کریمی فیروزجائی:

برنامه هفتم طی چند روز آینده از سوی دولت تقدیم مجلس می‌شود

برنامه هفتم طی چند روز آینده از سوی دولت تقدیم مجلس می‌شود

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد تدوین برنامه هفتم توسعه،  عنوان کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه کشور طی روزهای آینده از سوی دولت تقدیم مجلس خواهد شد و ظرفیت‌های قانونی کشور در رفع چالش های توسعه بنیادین در برنامه هفتم توسعه نمایان خواهد شد.

به گزارش نمایندگان، علی کریمی فیروزجائی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد تدوین برنامه هفتم توسعه،  عنوان کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه کشور طی روزهای آینده از سوی دولت تقدیم مجلس خواهد شد و ظرفیت‌های قانونی کشور در رفع چالش های توسعه بنیادین در برنامه هفتم توسعه نمایان خواهد شد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر رویکرد علمی و نوین مجلس در تدوین این برنامه، افزود: این برنامه محصول همفکری جامعه نخبگانی و اتاق های فکر خلاق و با اراده دولت و مجلس خواهد بود.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم یادآور شد: با استحصال ضعف‌های شش برنامه توسعه قبلی قابلیت‌های ممتاز علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور اکنون رونمایی شده است و نیازهای نو به نوی کشور با نگاه کلان و ملی در برنامه هفتم توسعه تبلور می‌یابد.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به بهبود عملکرد و فرآیند های حکمرانی در کشور، افزود: عبور از بخشی‌نگری با رویکرد مردمی سازی، شفاف سازی، هوشمندسازی و کارآمدسازی، نقشه راه حکمرانی و اعتلای بسترهای توسعه کشور است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زنجیره خدمت رسانی به مردم در حوزه های حکمرانی نیازمند تحول و روزآمدی است. نیازهای اساسی در حوزه پیشران های تحولی از نگاه نافذ متولیان برنامه‌ریزی کشور در خانه ملت پوشیده نیست.

عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: نرخ مشارکت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم در برنامه هفتم توسعه ارتقاء خواهد یافت.

وی با تأکید بر ضرورت همسویی راهبردهای ترسیمی در قوای سه گانه افزود: تقویت هم راستایی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در عرصه‌های حکمرانی موجب تسریع در تحقق آرمان‌های پیشرفت و توسعه ملی خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 13421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =