کد خبر 13455
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

بشیری:

شورای نگهبان به عنوان ناظر شرایطی را فراهم کند که انتخابات پرشورتر برگزار شود

شورای نگهبان به عنوان ناظر شرایطی را فراهم کند که انتخابات پرشورتر برگزار شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گفت: احزاب با توجه به مرامنامه هایی که دارند می توانند از کاندیداهایی که برازنده کار باشند دفاع کرده و به مردم کمک کنند تا انتخابات پرشورتری برگزار شود.

به گزارش نمایندگان ما، فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در رابطه با مولفه های ایجاد مشارکت بالا در انتخابات آینده کشور، بیان کرد: در حال حاضر انتخابات در کشور ما نهادینه شده و قانونی است و بهترین ابزار برای جابجایی مدیران و مسئولان انتخابی است که از جمله آنها نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

هرچه نظرات مردم در انتخاب ها بیشتر باشد به تصمیم گیری ها بهتر کمک می کند

وی در ادامه یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در جلسه ای که در خدمت ایشان بودیم به موضوع مشارکت بالا در انتخابات اشاره کردند و از جمله نکاتی که مد نظر ایشان قرار داشت موضوع مشارکت بالا بود که یقینا با توجه به جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن، هرچه نظرات مردم در انتخاب ها بیشتر، عمیق تر و دقیق تر باشد برای تصمیم گیری های بهتر کمک کند که تصمیم گیری های بهتر نیز به این موضوع کمک می کند که یک کشور بتواند نقش چابک و موفقی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و بتوانیم از همه ظرفیت های کشور به خوبی استفاده کنیم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: لازمه پیشرفت کشور، سرمایه اجتماعی آن است که حضور گسترده مردم به عنوان سرمایه اجتماعی می تواند به این مسأله کمک کند تا شادابی و نشاط بیشتری در کشور داشته باشیم.

شورای نگهبان به عنوان ناظر شرایطی را فراهم کند که انتخابات پرشورتر برگزار شود

بشیری در خصوص سعه صدر شورای نگهبان برای حضور طیف ها و سلائق مختلف در انتخابات پیش رو تصریح کرد: یقینا شورای نگهبان وظیفه ذاتی در مورد نظارت بر انتخابات دارد که وظیفه خود را هم انجام می دهد. در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری و نظراتی که ایشان داشتند در رابطه با موانع انتخابات هم شورای نگهبان حتما توجه دارد که به عنوان ناظر شرایطی را فراهم کند که انتخابات پرشور و همه جانبه ای برگزار شود.

وی در رابطه با نقش احزاب در ایجاد مشارکت بالا عنوان کرد: احزاب هم با توجه به مرامنامه هایی که دارند می توانند از کاندیداهایی که برازنده کار باشند دفاع کنند.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: یقینا احزاب هم می توانند با معرفی افراد شایسته به مردم کمک کنند تا انتخابات با شور و حال بهتری برگزار شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 13455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =