کد خبر 13684
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

آزاد:

زندان بندرعباس با تامین اعتبار مناسب به خارج شهر منتقل شود

زندان بندرعباس با تامین اعتبار مناسب به خارج شهر منتقل شود

رییس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گفت: زندان بندرعباس در محیط شهری قرار گرفته که باید هرچه سریع‌تر با تامین اعتبارات مناسب و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط به خارج از شهر منتقل شود.

به گزارش نمایندگان ما، الهام آزاد روز جمعه در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس افزود: همکاری سازمان‌ها و نهادها مانند شهرداری‌ها و سازمان امور اراضی در انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها بسیار ضروری بوده و باید نهایت تعامل را در این زمینه داشته باشند.

وی بیان کرد: انتقال زندان‌ها به خارج از بافت شهری از برنامه‌های راهبردی سازمان زندان‌هاست که در بند «پ» ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه به آن پرداخته شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، هدف از بازدید خود از زندان بندرعباس را نیز بررسی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در رابطه با زندان‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه مکان فیزیکی برای مجرمان و متهمان کم است و امیدواریم بتوانیم با ابزارهای نظارتی به رفع این مشکل کمک کنیم.

آزاد اظهار کرد: در سه سال گذشته با پیگیری‌ها و نظارتی که انجام شده، تلاش کرده‌ایم درصد تکرار جرم را در کشور پایین بیاوریم؛ هرچند که در این حوزه جای کار بسیاری وجود دارد اما تلاش خواهیم کرد در برنامه هفتم توسعه موانع و کاستی‌ها را برطرف و نقاط قوت را پررنگ‌تر کنیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های فرهنگی، ورزشی و مهارت‌آموزی در زندان بندرعباس اظهار کرد: امیدواریم این برنامه‌های اثرگذار منجر به بهبود رفتارهای اجتماعی و اصلاح و تربیت مددجویان شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، باز اجتماعی شدن زندانیان را از دیگر رویکردهای مهم‌ زندان‌ها دانست و گفت: در موضوع مددکاری و رسیدگی به امور قضایی زندانیان باید تلاش بیشتری در زندان بندرعباس صورت بگیرد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات و پیگیری قضایی زندانیان، خواستار افزایش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و تفکیک آنان شد.

کاهش هشت درصدی جمعیت کیفری زندان های هرمزگان

زندان بندرعباس با تامین اعتبار مناسب به خارج شهر منتقل شودمدیرکل زندان های هرمزگان نیز در جریان این بازدید به ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام شده در زندان‌های استان پرداخت و گفت: با همکاری و تعامل مناسب با مراجع قضایی، جمعیت کیفری زندان‌های استان نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش دارد.

مصطفی کیشانی افزود: اکنون حدود ۸۰ درصد دادرسی‌ها در زندان‌های هرمزگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و با زیرساخت‌های فراهم شده، امکان ارتباط تصویری زندانیان با خانواده هایشان هم فراهم شده است.

وی به میزان سرانه نگهداری زندانیان در زندان‌های هرمزگان اشاره و بیان کرد: مبلغی که برای غذا، بهداشت و سایر امور زندانیان اختصاص دارد، بسیار ناچیز بوده اما کیفیت خدمات دهی در سطح بسیار بالایی در حال انجام است.

رییس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین به کانون اصلاح و تربیت بندرعباس رفت و از این مرکز بازدید کرد.

الهام آزاد رییس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان با حضور در زندان مرکزی بندرعباس از بندهای مختلف این ندامتگاه بازدید و مستقیم در جریان مسائل، مشکلات و کمبودهای زندانیان قرار گرفت.

بازدید از کارگاه اشتغال و مهارت آموزی، کتابخانه و سالن‌های ملاقات الکترونیک و حضوری و کانون اصلاح و تربیت از دیگر برنامه‌های رییس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس بود.

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ در برنامه سفر سه روزه به هرمزگان، روز گذشته در نخستین روز به بازدید از زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری جزیره ابوموسی پرداخته و سپس در نشست شورای اداری استان نیز شرکت کردند.

امروز جمعه نیز اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عازم شهرستان جاسک شدند و از زیرساخت‌های حوزه انرژی شرق استان بازدید کردند؛ بازدید از بنادر شهید باهنر و شهید رجایی و بازدید از پالایشگاه‌ها و برخی مراکز صنعتی استان از دیگر برنامه‌های اعلام شده کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به هرمزگان است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در این سفر، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

کد خبر 13684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =