کد خبر 13769
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۹

زره تن:

معافیت مالیات در حقوق ورودی کالا ها در تجارت مرزی لحاظ خواهد شد

معافیت مالیات در حقوق ورودی کالا ها در تجارت مرزی لحاظ خواهد شد

نماینده مردم پاوه، جوانرود،روانسر و ثلاث باباجانی و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورت تصویب نهایی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در صحن مجلس، معافیت مالیات در حقوق ورودی کالا و تخفیف ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در تجارت مرزی لحاظ خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، آرش زره تن لهونی نماینده مردم پاوه، جوانرود،روانسر و ثلاث باباجانی و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، از تصویب جزئیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

وی با بیان اینکه کلیات این لایحه سه هفته قبل در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد، ادامه داد: در این سه هفته سپری شده برای تدوین جزئیات لایحه فوق جلسات متعددی با حضور نمایندگان دستگاه های ذی ربط برگزار شد و نهایتا امروز خروجی بررسی های صورت گرفته در کمیته فوق، با حضور وزیر کشور بررسی شد و نهایتا جزئیات این لایحه در کمیسیون به تصویب رسید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقریبا عمده پیشنهادات نمایندگان در لایحه دولت گنجانده شد،بیان کرد: این پیشنهادات با یک تغییرات جزیی در کمیسیون تصویب شد و مقرر شد بعد از  یک هفته این لایحه به صحن مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به مزایای لایحه فوق و تاثیر آن در تجارت مرزنشینان تاکید کرد:متاسفانه وضعیت اشتغال در مناطق مرزی، وضعیت خوبی ندارد. به دلیل مشکلاتی که در مناطق مرزی داریم آمار بیکاری در این مناطق بالاست و نیاز است تا مشوق و امتیازاتی به ساکنین مناطق مرزی داده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در این لایحه معافیت حقوق ورودی کالا  را مدنظر قرار دادیم تا به صورت پلکانی افزایش پیدا کند. همچنین ما در این لایحه تخفیف 50 درصدی مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفتیم، البته پیش تر این موضوع در لایحه دولت 9 درصد بود یعنی 5 درصد از 9 درصد مشمول تخفیف قرار گرفته بود و با این حال در این لایحه 50 درصد پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: مطمئنا با تصویب  نهایی این لایحه در صحن، کالا وارد کشور می شود. همچنین ما مازاد بر کولبرانی که توسط وزارت کشور شناسایی خواهند شد،همه سرپرستان خانوار فاقد شغل در شهرستان های مرزی از این امتیازات بهره مند شوند. بنا هست این خانوار ها به میزان مشخصی به عنوان مثال پیرو پیشنهادی به میزان 800 تا 1000 دلار در ماه، کالا را بدون پرداخت حقوق گمرکی به صورت انفرادی از معابر مشخص شده وارد کشور کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مابه التفاوت واردات در این بخش برای سرپرستان خانوار حتما می تواند به اقتصاد و معیشت خانوارهای مرزی کمک کند. به دلیل اینکه کالاهای وارداتی به شهرستان های مرزی فقط از طریق همراه مسافر امکان خروج دارد،حضور مسافرین و گردشگران در شهرستان های  مرزی حتما اقتصاد محلی مناطق مرزی ما را بهبود خواهد بخشید.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 13769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =