کد خبر 13782
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

آزاد:

خلاقیت و ابتکارات صحرایی در آموزش و پرورش راهگشاست

خلاقیت و ابتکارات صحرایی در آموزش و پرورش راهگشاست

دبیر اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: خلاقیت و ابتکاراتی که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مسوولیت‌های گذشته به نتیجه رسانده، در این وزارتخانه هم اثرگذار خواهد بود.

به گزارش نمایندگان، الهام آزاد درباره معرفی رضا مراد صحرایی از سوی رییس جمهور به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور محسوب می‌شود که نقش تعیین کننده‌ای در تعلیم و تربیت دانش آموزان و رشد فضای فرهنگی کشور به عهده دارد و اینکه سکاندار این دستگاه عظیم را چه فردی بر عهده دارد، بسیار مهم است.

وی افزود: بر اساس دانشی که صحرایی دارد و خلاقیت و ابتکاراتی که وی در مسوولیت‌های گذشته به سرانجام رسانده است، نشان از توان بالای وی برای مدیریت بر وزارت آموزش و پرورش دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه صحرایی، موفقیت‌ها را در وزارت آموزش و پرورش پله به پله طی کرده است، ‌ یادآور شد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تکیه به توان خود در دانشگاه فرهنگیان منشاء خدمات ارزنده‌ای شده و امید است نمایندگان مجلس با رای بالای خود فرصت دیگری را برای وی به عنوان یک فرد متخصص فراهم کنند.

آزاد درباره انتطاراتی که از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از رای اعتماد مجلس وجود دارد، ‌ عنوان کرد: بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد به دلیل اقدامات ضعیف آموزش و پرورش در ادوار گذشته بوده که این رویکرد تاثیر فراوانی در تعلیم و تربیت نسل فعلی کشور گذاشته است.

وی با بیان اینکه مدارس کشور به عنوان خانه دوم دانش آموزان نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در تربیت آینده سازان کشور دارد، تصریح کرد: پیشرفت هر کشوری در گرو نحوه تربیت دانش آموزان آن جامعه است و بر اساس رصدی که از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انجام شده، وی می‌تواند سبب تحولات مهمی در ارکان مختلف این وزارتخانه شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مجلس و دولت برای پیشبرد اهداف نظام باید بیش از گذشته با یکدیگر همدل شوند، خاطرنشان کرد: نمایندگان قطعا تحقیق و بررسی لازم را در مورد صحرایی انجام خواهند داد و امید است که نظر مثبتی در روز رای گیری اعمال کنند.  

به گزارش نمایندگان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می‌شود.

وی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام 

کد خبر 13782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =