کد خبر 13786
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

فرشادان:

صحرایی ثابت کرده از حقوق معلمان و فرهنگیان نمی گذرد

صحرایی ثابت کرده از حقوق معلمان و فرهنگیان نمی گذرد

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دوره سرپرستی این وزارتخانه ثابت کرد که از منافع و حقوق معلمان و فرهنگیان نمی‌گذرد.

به گزارش نمایندگان، سیدمهدی فرشادان درباره صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: صحرایی با بدنه آموزش و پرورش آشنایی دارد و گزینه خوبی برای سکانداری این وزارتخانه است.

وی یادآور شد: شاید برخی به تجربیات و سابقه کاری صحرایی ایراد بگیرند که طولانی نیست اما به هرحال مدیریت وی در گذشته موفقیت آمیز بوده و می تواند در وزارت آموزش و پرورش نیز موفق عمل کند.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به دولت اعتماد کنیم، چون می‌خواهد تکلیف آموزش و پرورش مشخص شود و وزارتخانه به این عظمت نباید به حال خود رها شود و امیدواریم مجلس نیز برای رای اعتماد به وی همکاری کند.

به گزارش نمایندگان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می‌شود.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام 

کد خبر 13786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =