کد خبر 13803
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

زاهدی:

ورود غیرقانونی چندهزار نفری اتباع بیگانه به کشور تبعات منفی برای کشور دارد

ورود غیرقانونی چندهزار نفری اتباع بیگانه به کشور تبعات منفی برای کشور دارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم از موضوع ورود غیرقانونی چندهزارنفری روزانه اتباع بیگانه به کشور و حضور ۳ میلیون نفری غیرقانونی آن ها، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان،  محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق خود ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: در آستانه میلاد با سعادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، این ایام را به همه دوستداران اهل بیت علیهم السلام در سراسر کره خاکی را تبریک می گویم.

تقدیر از ریاست جمهوری برای فعالیت‌های دیپلماسی

نماینده مردم کرمان و راوردر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر و همچنین سید شهدا مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی میدارم. در ابتدا وظیفه می دانم تشکر کنم از ریاست محترم جمهوری برای فعالیت‌های دیپلماسی و در سفرهایی که دارند و جلسات متعددی که با مسئولین کشورهای مختلف برای وصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی به آن می‌پردازند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی، افزود: در سفری که اخیراً با ایشان داشتم در ۴۸ ساعت سفر اعتراف می کنم که در این سفر من کوچکترین استراحتی از ریاست جمهوری ندیدم، از ۴۸ ساعت فعالیت، ایشان یک ساعت استراحت نداشتند؛ به محض ورود به فرودگاه جاکارتا به جلسه رفتیم و تا وقتی که به بازگردیم و به فرودگاه بیایند، فقط کار کردند.

 زاهدی ادامه داد: بنده توفیق داشتم که در هواپیما به صورت اختصاصی و خصوصی با ایشان درباره مسائل کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی بحث کنم، ایده‌های را به ایشان دادم و قرار شد رئیس جمهور روی این موضوعات کار کند و امیدوارم این ایده‌ها محقق شود که در این صورت وضعیت معیشتی مردم سروسامان خواهد گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم نامگذاری یک روز به نام سردار دلها، تاکید کرد: سال قبل در آستانه شهادت سردار دلها "حاج قاسم سلیمانی"، پیشنهادی را به ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی و همینطور به شورای فرهنگ عمومی کشور دادم که روزی را به نام حاج قاسم بگذارند، تشکر می کنم از شورای فرهنگ عمومی کشور که به این درخواست جواب مثبت دادند و روز تولد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان روز قهرمان ملی نامگذاری کردند.

برخی از مدیران بانکی اعتقادی به برنامه‌های دولت ندارند

وی با انتقاد از عدم همکاری بانک ها در موضوع ارائه تسهیلات، مطرح کرد: آقای رئیس جمهور! آقای خاندوزی وزیر اقتصاد! متاسفانه بانک ها اعطای وام ها را به نوعی قفل کرده اند، انتظار بود که سیستم بانکی با توجه به شعار سال، همکاری بیشتری داشته باشند؛ اما متاسفانه این گونه نیست، به نظر من برخی از مدیران بانکی اعتقادی به برنامه‌های دولت ندارند و بایستی حتماً در این موضوع تجدیدنظر به عمل آید و مدیران پاکدست، انقلابی و دارای روحیه مردمی که به برنامه‌های دولت اعتماد وافر دارند، مسند کار را در دست بگیرند. ضمن اینکه تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم را ندارند؛ خوب است که در نظر در این موضوع تجدیدنظر شود.

حضور ۳ میلیون نفری غیرقانونی اتباع بیگانه 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم با اشاره به موضوع ورود اتباع بیگاه به کشور در تذکری به وزیر کشور و اخطار به شورای عالی امنیت ملی، بیان کرد:ورود غیرقانونی چندهزارنفری روزانه اتباع بیگانه به کشور و حضور حدود ۳ میلیون نفری غیرقانونی اتباع بیگانه، جدای از کسانی که به صورت قانونی حضور دارند؛ تبعات و اثرات منفی برای کشور داشته و روز به روز بیشتر خواهد شد. اگر تصمیم عاجل و اقدامی صورت نگیرد؛ فردا دیر است. مردم شمال استان کرمان به ویژه شهرستان کرمان در این خصوص به شدت نگران هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در تذکری به وزیر کشورتاکید کرد: وزیر محترم؛ چرا بدون در نظرگرفتن نظر مسئولان شهرستان کرمان و همچنین نمایندگان کرمان، بخشی از منطقه شهداد کرمان را به یکی ازشهرستان های دیگر ملحق کرده اید؟ آیا نمی‌توانستید مشورت کنید؟ این موجبات نارضایتی جدی مردم منطقه را فراهم کرده است امیدوارم در خصوص تجدیدنظر به عمل آید.

تصمیمات خلق‌الساعه و هیجانی برای شرکت ملی مس ایران

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهوری مطرح کرد: شرکت ملی مس ایران وضعیت خوبی ندارد و روز به روز بدتر می‌شود؛ عملکرد آنجا نشان می‌دهد که نه راهبردی وجود دارد و نه برنامه ریزی برنامه ریزی منسجمی. تصمیمات خلق‌الساعه و هیجانی و عجیب و غریب ضمن آنکه ضربه به منافع ملی می زند؛ موجب نارضایتی صددرصدی پرسنل، مهندسین و کارکنان شرکت ملی مس ایران شده است.

زاهدی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی؛ تصریح کرد: متاسفانه وضعیت مسکن مهر و همچنین مسکن اقدام ملی در شهرستان های کرمان و شمال استان نامطلوب است؛ به داد مردم برسید که روز به روز نارضایتی جدی در این خصوص دارند.

انتهای پیام

کد خبر 13803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =