کد خبر 13814
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

باقرزاده:

دولت دست واردکننده ها و سودجویان برنج را قطع کند

دولت دست واردکننده ها و سودجویان برنج را قطع کند

نماینده مردم بابلسر در مجلس با اشاره به مشکلات فراوان برنج کاران و بی توجهی دولت به مسائل پیرامونی آن ها، گفت: دولت باید نسبت به قطع دست سودجویان و واردکنندگان غیرقانونی برنج اقدام کند.

به گزارش نمایندگان، در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک دهه کرامت خطاب به رئیس جمهور، گفت: آقای رئیسی آیا صدای مظلومیت کشاورزان شمال کشور به گوش شما نرسیده است و آیا صدای این همه تذکر و نطق در مورد ظلم به کشاورزان را نشنیده اید؟ آیا باید باور کنیم که امسال، سال رشد تولید است و نظر هیات دولت در مورد تولید برنج به عنوان یک محصول استراتژیک اهمیت دارد؟

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم افزود: دولت سیزدهم مگر شعار حمایت از تولیدکننده ها را سر نداد و وزیر و معاون اول دولت مگر وعده خرید تضمینی نداده بودند؟ آقای رئیس جمهور آیا می دانید دولت شما کار غیر قانونی در واردات برنج انجام داده است؟ طبق قانون واردات از مردادماه تا آبان ماه که فصل برداشت برنج بوده ممنوع است اما آیا می دانید چه میزان ارز برای واردات برنج از کشور خارج شده و چه میزان یارانه به خریداران داده شده است؟

باقرزاده با بیان اینکه واردات بی رویه برنج کمر تولیدکننده را می شکند، یادآور شد: آیا دولت اطلاعی از مشکلات کشاورزان در تهیه سوخت، کود و گرانی سم دارد و آیا می داند که در این دولت بدعتی ایجاد شده و از یک زمین ۳ بار آب بها گرفته می شود و امسال سال بدی به دلیل خشکسالی برای کشاورزان است؟

وی تاکید کرد: دولت باید به داد کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی برسد و دست واردکننده ها و سودجویان را قطع و دستور دهد تا به قیمت مناسب و تمام شده برنج کشاورزان خریداری شود.

انتهای پیام

کد خبر 13814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =