کد خبر 13864
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

قالیباف:

مجلس برای تحول اساسی در آموزش و پرورش در کنار وزیر است

 مجلس برای تحول اساسی در آموزش و پرورش در کنار وزیر است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای صحرایی مجلس را برای تحول جدی و اساسی در آموزش و پرورش در کنار خود ببیند و از سوی دیگر در کنار رتبه‌بندی معلمان ارتقای آموزشی و علمی معلمان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش نمایندگان، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و پس از اعلام آرای رضامراد صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ضمن عرض تبریک به وزیر آموزش و پرورش چندین نکته را لازم می‌دانم که خدمت ایشان عرض کنم. در صحبت‌هایی که ایشان هم در صحن مجلس داشتند و هم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مطرح کردند خودشان نیز مهم ترین و اساسی ترین چالش وزارتخانه را نوع مدیریت و حکمرانی در آموزش و پرورش مطرح کردند. ما شاهد هستیم که این مشکل به دلایل مختلف در قریب به دو دهه گذشته در آموزش و پرورش بوده و به خاطر تغییراتی که در رای این وزارتخانه اتفاق افتاده امروز با اشکالاتی در حوزه فرهنگی و علمی در کشور مواجه هستیم که ریشه آن به همین‌جا باز می‌گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: حتی در حوزه رشد و پیشرفت اقتصادی دچار مشکل هستیم که بخشی از این موضوع نیز به وزارت آموزش و پرورش باز می‌گردد، توقع ما این است که به امر آموزش و پرورش به معنای معلم، مدرسه و دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک اولویت در این وزارتخانه توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما آماده هر کمکی به وزیر آموزش و پرورش هستیم، مجلس شورای اسلامی در طول این مدت نشان داده که در این مدت کنار آموزش و پرورش بوده، هم رتبه‌بندی معلمان و هم حمایت معیشتی از مسائل حائز اهمیت است اما در کنار رتبه‌بندی معلمان ارتقاء آموزشی و علمی معلمان نیز باید در دستور کار قرار گیرد. آقای صحرایی مجلس را در کنار خود برای تحول جدی و اساسی در آموزش و پرورش ببیند چرا که این وزارتخانه مهم‌ترین وزارتخانه کشور است و باید برای امروز و آینده به ویژه در حوزه پرورش برنامه ‌ریزی کند.

انتهای پیام

کد خبر 13864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =