کد خبر 13868
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

نقدعلی :

اراضی مازاد نظامی و دانشگاهی باید در اختیار حوزه مسکن قرار گیرد

اراضی مازاد نظامی و دانشگاهی باید در اختیار حوزه مسکن قرار گیرد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به مفاد قانون جهش تولید مسکن، گفت: اماکن مازاد ارگان های نظامی و دانشگاهی باید در اختیار حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد اما وزیر علوم و رئیس دانشگاه صنعتی خمینی شهر مانع اجرای قانون در این شهرستان شده اند.

به گزارش نمایندگان، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: براساس ماده 10 این قانون اماکن مازاد ارگان های نظامی و دانشگاهی باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد اما متاسفانه وزیر علوم در برخی مناطق مانع اجرای قانون شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم با اشاره به حوزه انتخابیه خود، افزود: اراضی مازاد در خمینی شهر صرفا منحصر به زمین های دانشگاه صنعتی است و وزارت راه بخشی از اراضی را برای مسکن اختصاص داده اما با مخالفت وزیر علوم و رئیس دانشگاه مواجه شده است.

وی یادآور شد: 4200 هکتار مساحت این شهرستان است که 2300 هکتار آن در تصرف دانشگاه است اما تنها در 20 درصد آن ساخت و ساز صورت گرفته و 80 درصد رها شده است.

در نشست علنی امروز همچنین عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر جبار کوچکی نژاد درباره ضرورت ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس، گفت: با توجه به تمدید برنامه ششم توسعه محدودیتی به جهت اجرای قوانین نداریم اما دولت هم اعلام کرده به زودی برنامه را به مجلس ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام 

کد خبر 13868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =