کد خبر 7838
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

نقدعلی:

از بین رفتن انحصار در بخش وکالت به احقاق حق مردم کمک می‌کند

از بین رفتن انحصار در بخش وکالت به احقاق حق مردم کمک می‌کند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: از بین رفتن هر انحصاری به خصوص در بخش وکالت به احقاق حق مردم در حوزه قضایی کمک می‌کند ولی باید بدانیم که اغلب انحصارها در بخش‌های مختلف کشور به دلیل تعارض منافع است.

به گزارش نمایندگان ما، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره رفع انحصار از وکالت با افزایش ظرفیت پذیرش وکیل اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در همه مشاغل اقدام به رفع انحصار کرد. یکی از این حرفه‌ها وکالت بود که سال‌ها به دلیل اینکه در انحصار کانون وکلا بود متاسفانه مردم برای دریافت خدمات وکالت با مشکل مواجه بودند.  

وی افزود: اغلب انحصارهای در بخش‌های مختلف کشور به دلیل تعارض منافع است و هیچ مصلحت و پشتوانه تخصص به دنبال خود ندارد. به عنوان مثال، یک مجموعه برای اینکه در عرصه فعالیت که دارد، برای عدم افزایش رقابت و یا کاهش نیافتن سود خود، دست به ایجاد انحصار می‌زند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرفه وکالت، کارشناسی دادگستری، سردفتری، کارشناسی مسکن و … مشاغلی است که بسیاری علی رغم داشتن تخصص در این حوزه‌ها به دلیل همین انحصار از داشتن شغل محروم هستند و در مقابل برخی که تخصص چندانی در این بخش‌ها ندارند وارد شده و مشغول هستند و این مساله در راستای همان منافع و زد و بندهاست.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در پایان اظهار کرد: شکسته شدن انحصار در عرصه وکالت به نفع مردم و برای احقاق حق آنهاست، آمارهای جهانی نشان می‌دهد که ایران به لحاظ درصد تناسب وکیل نسبت به جمعیت به مراتب آمار پایین تری نسبت به دیگر کشورها دارید، پس فضای فعالیت وکالت باید گشایش داشته باشد و افرادی که ۷۰ درصد نمره آزمون مربوطه را کسب می‌کنند، توان ورد و فعالیت در این عرصه را داشته باشند.  

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 7838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =