کد خبر 13916
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

قالیباف:

باید از ظرفیت مردم در شکوفایی اقتصاد استفاده کرد

 باید از ظرفیت مردم در شکوفایی اقتصاد استفاده کرد

رییس مجلس شورای اسلامی اسلامی گفت: اگر در اقتصاد ذره‌های خلاف مبانی دینی حرکت کنیم به موفقیت نخواهیم رسید و برای رسیدن به اقتصادی شکوفا باید از ظرفیت مردم استفاده کرد.

به گزارش نمایندگان، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت شهدای اسفراین اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکرم در چنین روزی در جمع شما مردم شهید پرور و پیرو مکتب قرآن در مجلسی به یاد شهدا شرکت کردم و مدت ها بود که منتظرحضور در این استان شهیدپرور بودم.

وی افزود: مردم خراسان بزرگ از جنگل گلستان تا تونل نهبندان در دوران دفاع مقدس برای امنیت کشور جنگیدند و افتخار آفریدند و باید این افتخارات شهدا را برای جوانان بازگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگرچه مشکلاتی‌ در حوزه اقتصادی و در جنگ ترکیبی با دشمن چالش های داشتیم ولی به عنوان یک راوی می گویم این شرایط نسبت به دهه ۶۰ به مراتب سخت تر بود.

وی بیان کرد: تمامی تقدیر بر اصول سنت های الهی استوار است و بر این باوریم که اگر پیرو قرآن و اهل بیت باشیم مشکلی نخواهیم داشت.

قالیباف افزود: بزرگترین درسی که از شهدا و دوران دفاع مقدس می گیریم که در مکتب امام راحل نیز بر آن تاکید شده حرکت بر مدار عقلانیت و عدالت است.

مردم؛ اساس جمهوری اسلامی هستند

وی بر اهمیت مردم در توسعه کشور تاکید کرد و گفت: جوانان ما باید به میدان بیایند و اراده فعالیت و تلاش را در خود تقویت کنند و بستر این کار نیز باید فراهم شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه فعالیت اقتصادی سرمایه می خواهد ولی باید جوانان به رزمندگان دوران جنگ الگوبرداری کنند که چگونه بدون داشتن صلاح در جنگ پیروز شدند.

وی ادامه داد: اینگونه تلاش مسیر توسعه و شکوفایی اقتصاد است و باید در این مسیر حرکت کرد.

قالیباف ادامه داد: ما در برنامه توسعه هفتم مصمم هستیم که در رشد اقتصادی و کنترل تورم و بحث تجهیز منابع و چگونگی سرمایه و جهت دهی به نقدینگی با حرد جمعی تلاش می کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در کنار دولت است و تلاش می کند تا مشکلات مردم را به حداقل برساند.

هر جا از سنت‌های الهی فاصله گرفتیم از همان جا دچار آسیب شدیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر کجا در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیستی دچار آسیب شدیم به دلیل فاصله گرفتن از سنت‌های الهی و حذف مردم از گردونه کار و مشارکت اثرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: ما بر این باوریم که وقتی پیرو اهل بیت هستیم، همه چیز مبتنی‌ بر سنت های الهی پیش می رود و تحریم ها عواملی انسانی هستند که تاثیر در اراده مردم در حفظ انقلاب ندارند.

قالیباف ادامه داد: همه قوانین تغییر می کنند ولی سنت های الهی لایتغیر هستند و علم در حال پیشرفت و تغییر است ولی سنت های الهی پا بر جاست.

وی یادآور شد: رزمندگان دوران دفاع مقدس از نمونه های بارزی بودند که در مسیر سنت های الهی حرکت کردند و اینک باید جوانان ما نیز در این مسیر حرکت کنند.

استحصال آب‌های ژرف خراسان‌شمالی در دستور کار قرار دارد

وی ادامه داد: در خراسان شمالی ۲ موضوع آب کشاورزی و صنعتی پیگیری می شود از آب کشاورزی به صورت علمی استفاده نمی شود و باید این روش به خوبی اجرا شود.

قالیباف یادآور شد: موضوع آب این خطه در سفر گذشته بررسی شده است و سعی داریم آب های زیرزمینی را در این استان استحصال کنیم و این طرح را به صورت جدی دنبال می کنیم در این صورت مشکلات تنش آبی این استان بر طرف می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آغاز سفر یکروزه به خراسان شمالی وارد فرودگاه شهدای مرکز خراسان شمالی شد.

بازدید هوایی از مجموعه آلومینای جاجرم و افتتاح طرح زیرساختی استفاده از بوکسیت و بازدید از طرح نیمه کاره سیمان سمنگان شهرستان مانه و سملقان از دیگر برنامه های سفر یکروزه قالیباف به خراسان شمالی است.

رییس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز به صورت هوایی از طرح انتقال پساب پتروشیمی خراسان و طرح کنارگذر بجنورد بازدید و عصر نیز با ایثارگران و همرزمان خود در هشت سال دفاع مقدس دیدار و سپس با شرکت در شورای اداری خراسان شمالی به سفر یکروزه خود پایان می دهد.

اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون نظارت مجلس، معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون بانک مرکزی، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر نیرو رییس مجلس را در این سفر همراهی می کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام 

کد خبر 13916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =